Passa al contingut principal

MARE Terra: Conflictes

Bon dia,
Avui us porto una realitat de la qual no se'n parla gaire, els conflictes que hi ha en el món i pels quals milions de persones pateixen cada dia. Sí, parlo de les guerres que hi ha actives avui dia a la Terra. Tens al davant un mapa de tots els països que estan en guerra actualment, els seus colors indiquen la quantitat de víctimes que s'ha saldat cada conflicte en un any:
GROC: Enfrontaments i revoltes (-100 morts a l'any)
TARONJA: Petits conflictes (100-999 morts a l'any)
VERMELL: Guerres i conflictes (1000-9999 morts a l'any)
GRANAT: Grans guerres (+10.000 morts a l'any)
Sigui entre països, per temes polítics, lluita contra el narcotràfic o d'altres, la veritat és que en l'actualitat hi ha 57 guerres actives. A mi personalment m'espenta aquesta dada, més de mig món està en guerra, crec que és bo ser-ne conscients. Ja, d'acord, però i a mi en què m'afecta això? Si no puc fer-hi res... oi? Cert, segurament no pots fer res o ben poc, però com a mínim ja no ho ignores. El pitjor que podem fer és ignorar el patiment de tantes persones, deixar-les en el silenci, com si no existissin pel simple fet que jo estic molt bé aquí sense cap guerra ni amenaça. Hi ha milers d'innocents que ploren cada dia, germans i germanes nostres que pateixen la violència al costat de casa seva.

Estimats, avui no puc girar la mirada cap a un altre costat i fer veure que no m'he adonat d'un gran mal en el nostre món, és per això que acabaré amb una pregària, i si ho desitges, uneix-te a ella llegint-la i pregant-la:

Jesús, avui se m'han obert els ulls davant aquestes dades d'aquest món. El meu cor plora en saber tota la gent que ha mort i continua morint, tota la gent que està patint. Sé que és molt demanar i a vegades sembla inútil, però si us plau, fes el possible per fer que això s'aturi. I sobretot, fes que el meu cor i la meva mirada no vulguin apartar-se d'aquest patiment, fes visible el dolor dels meus germans i si puc, ajuda'm a saber ajudar-los. Amén.

Que tinguis un bon dia.

Comentaris