Passa al contingut principal

RELATS: Comparteix el teu blat de moro


Comparteix el teu blat de moro
Una vegada, un reporter li va preguntar a un pagès si podia divulgar el secret del seu blat de moro, que guanyava el concurs al millor producte, any rere any. L'agricultor va confessar que es devia al fet que compartia la seva llavor amb els veïns.
—"Per què comparteix la seva millor llavor de blat de moro amb els seus veïns, si vostè també participa al mateix concurs any rere any?" Va preguntar el reporter.
– "Miri vostè, senyor," –va dir l'agricultor. "El vent porta el pol·len del blat de moro madur, d'un sembrat a un altre. Si els meus veïns conreessin un blat de moro de qualitat inferior, la pol·linització creuada degradaria constantment la qualitat del meu. Si vull sembrar bon blat de moro he de ajudar a que el meu veí també ho faci ".

El mateix passa amb altres situacions de la nostra vida. Els que vulguin aconseguir l'èxit han d'ajudar a que els seus veïns també tinguin èxit. Els que decideixin viure bé, han d'ajudar a que els altres visquin bé, perquè el valor d'una vida es mesura per les vides que toca. I els que opten per ser feliços, han d'ajudar a que altres trobin la felicitat, perquè el benestar de cada un es troba unit al benestar de tots.


Comentaris

  1. Estic d'acord en què la suma construeix i millora el resultat. Posem els nostres talents i la nostra bona disposició al servei dels altres. Tots ho gaudirem.
    MJ Sant Gabriel Barcelona

    ResponElimina
  2. La suma construeix i millora el resultat

    ResponElimina
  3. Estic d'acord amb el text, es cert que la suma millora els resultats i tots junts aconseguirem fer-lo.

    ResponElimina
  4. jo estic d'acord amb això perque si tu vols viure bé, el teu entorn ha destar-ho

    ResponElimina
  5. Estic d'acord en què si estarem junts aconseguirem millor resultat.

    ResponElimina
  6. Som Laura Parramon i Dàmaris Pérez, unes alumnes del Col·legi Sant Gabriel de Barcelona.
    Nosaltres pensem que si cadascú posa una peça del puzzle, aquest puzzle serà més gran i més poderós. El mateix succeeix amb la família, una de les coses més importants per a nosaltres.
    Tots formem part de tot!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies