Passa al contingut principal

PERSONES: Testimonis de Pau

Testimonis de Pau
Denis Mukwege, Bertha Von Suttner, Jesús de Nazaret, Rigoberta Menchu, Papa Francisco, Aung San Suu Kyi, Nelson Mandela, Malala Yousafzai, Juan Manuel Santos,  Leymah Gbowee, Kailash Satyarthi, Nadia Murad, Martin Luther King, Carlos Felipe Ximenes Belo, Teresa de Calcuta, Georges Pire, Liu Xiaobo, Dalai Lama, Oscar Romero….
La majoria de nosaltres no ocuparem portades ni donarem grans titulars. Però cada un de nosaltres pot exercir la responsabilitat envers els altres, o abstenir-se. Perquè hi ha altres que, potser, et miren, es fien de tu, necessiten trobar en tu suport, respostes, humanitat ... I de la mateixa manera també nosaltres podem deixar-nos influir per uns models o uns altres, i vam triar a qui donem pista en la nostra vida. Hi ha gent que, potser sense ells saber-ho, són model, referència, ens mirem a ells ... I ens ajuden a creure. En la mesura que puguem, és desitjable que posem les nostres capacitats, talents i influències a el servei de el bé comú, d'un evangeli real i aterrat, i d'una justícia que és parcial a favor dels més febles. I també en la mesura que puguem, tant de bo admirem i ens deixem influenciar per l’exemple d’algunes persones; la coherència i les opcions vitals de les quals siguin el germen d'un món una mica més sanat. @pastoralsj

Comentaris

  1. Lian Nadal Col·legi Sant Gabriel de Sant Adria 3'A ESO

    Aquesta reflexió no m'agradat, em fa dormir-me.

    ResponElimina
  2. Pere Lozano sant Gabriel sant Adria
    no fa falta se una person important per ser una bona persona

    ResponElimina
  3. Tots som grans persones, no nomès els famosos.
    La reflexió te raó, no fa faltar ser famós per ser bona persona
    Carlos Ruíz Cid 3ºB ESO Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià

    ResponElimina
  4. Aquesta refexio no m'agradat perque es imposible que hi hagi pau

    ResponElimina
  5. Per a mi el meu avi es la persona mes pacifica que he conegut mai.

    ResponElimina
  6. Tots som grans persones, no nomès els famosos.
    La reflexió te raó, no fa faltar ser famós per ser bona persona

    ResponElimina
  7. Luis Rodríguez Galea 1 ESO B

    Jo tinc de referent pacífic a la meva germana. És molt bona i tolerant. Mai s'enfada.

    ResponElimina
  8. Nerea Ramirez Sant Gabriel 1ºB ESO

    El meu avi es un exemple de pau.

    ResponElimina
  9. La meva mare per qué nunca vol la violencia


    Iker Parra 1B 20Nº

    ResponElimina
  10. Lucía Alvira

    Jo crec que un exemple de pau serien les persones que avans de posarse nervios i trencar cosas, parlen per solucionar-lo.

    ResponElimina
  11. Alex de weerd sant Gabriel de Barcelona 1ºB
    Hi ha persones que tambe son molt Bones que no son inmportants. M'agradat la reflexión Perque ens fa veure que es el monto Avui día

    ResponElimina
  12. Martin Luther Kingme parece una persona con mucha paz pero dejando eso de lado Mi abuelo que ha fallecido era la persona mas tranquila del mundo nunca se metia en problema intentaba solucionar las cossas como se pero nunca con vioencia i tenia muchisisima paciencia.

    ResponElimina
  13. Anna Rodriguez B

    Jo crec que la meva avia es una persona molt tolerant, tranquila i pacient.

    ResponElimina
  14. santiago 1B ESOº

    No cal ser una persona famosa si ets simpàtic i una bona persona la gent et apreciés.

    ResponElimina
  15. Judith 1B Col·legi Sant Gabriel de Barcelona

    Crec que es una reflexio molt important perqué com diu no fa falta ser famos per ser bona persona o per poder fer gestos bons per el teu voltant.

    ResponElimina
  16. els meus pares perque sempre m'ajuden i son pacifics i bones persone hem ficso en ells moltas vegades tambe en alguns dels meus amigs ja que crec que moltas vegadas intentan ajuda a tot el mon

    Gabriel Navea Insa

    1r eso Sant Gabriel de Barcelona

    ResponElimina
  17. Per mi una persona de pau es una persona, que tolera a les altres raçes de persones, tambè que vulgi la igualtat, una persona de pau es una persona que abans de recorri a la violencia dui: Tranquils, anem a dialogar aquest conflicte. Una persona de pau es una persona que es preocupa per la resta de la gent, una persona de àu es preocupa per el nostre planeta.

    Jordi Rodriguez 1r ESO B Sgbarcelona.

    ResponElimina
  18. Julia 1B ESO

    Tots som grans persones, els pobres tal i com els rics.

    ResponElimina
  19. Aina Serrano

    Crec que no hem de ser persones importants en el món, per ser bones,
    tothom que vulgui potser una persona exemplar, podem fer un munt de coses que ens ajudará a tots.

    ResponElimina
  20. La meva avia,es un simbol de pau per mi ja que ella no ha fet mal a ningu,és ella la que va sufrir bullying perque té una malaltia que l'hi fa que un genoll no funcioni i ha anat pet tota la seva vida en muletes o cadira de rodes.

    ResponElimina
  21. Per mi una persona de pau i que me influencia seria la meva familia, sobretot els meus pares o avia. Perquè sempre reciclen i quasi mai criden

    Lucas Helbingens 1 ESO B

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies