Passa al contingut principal

WITHIN me: Respira, modifica la teva emoció

Respira, modifica la teva emoció
Observa la teva respiració per un moment ... No la modifiquis, simplement observa. On és? Al pit? Al ventre? Si es tracta del pit, hi sents opressió?, tens ansietat ?, problemes? Fes una respiració més profunda... Un cop més... Una altra vegada... I... per què no portar aquest aire també al ventre? Respira molt profund... Augmenta el teu espai interior... Imagina el teu cos com un globus enorme... Posa molt aire en el globus... Quan estigui ple, aguanta’t així una mica... Ara buida't lentament, expulsant tot l'aire... Després d'una pausa, repeteix el mateix moviment. Inspira... Aguanta aquesta inspiració... I exhala... Pren tot l'aire possible... Observa altra vegada... Com és la teva respiració ara? I el teu espai interior? La tensió ha disminuït? Gràcies a la respiració, ens obrim al nostre espai interior i la pressió al pit es redueix. Aquest moviment fisiològic té la capacitat de canviar les nostres emocions en pocs minuts... Canviar el sentiment d'opressió per al d’espaiositat..

Comentaris

  1. Daniel Bentué Escalona Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià

    Fa gairebé dos anys vam començar el curs de 1r d'ESO, i quan ens presentàvem, explicant les nostres aficions, recordo que una alumna digué, "a mi m'agrada respirar". Aquesta frase ens ha acompanyat a la classe de 2n A durant aquests dos anys. A respirar de forma conscient doncs!!!

    Molt bon dia!!

    ResponElimina
  2. Mª José Rives Salinas, Sant Gabriel Barcelona

    He comprovat en primera persona com, en situacions especialment tenses o estressants , controlar la respiració m'ajuda a encarar-les amb més èxit.
    És per a mi una medicina. Quan sento que el cor em batega acceleradament, m'aturo, m'aparto una mica per no alarmar ningú i...a respirar profundament!!!

    Una abraçada
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Jo crec q ha sigut una bona reflexió per relaxar-nos de la situació en la que ens trobem, descansar ens ha anat molt bé per recapacitar i oblidar el present que estem vivint.

    ResponElimina
  4. Hugo Julian ESO 2A Sant Gabriel Ripollet

    Quan ho fas et relaxes si estaves estressat et sents be

    ResponElimina
  5. Sergi Aguilar 2b
    ha anat molt be per respirar

    ResponElimina
  6. Teresa Garcia 2n ESO A Sant Gabriel Ripollet
    Quan estas estresat pots fer aixo per relaxar-te

    ResponElimina
  7. Aquesta reflexio va bé per donar-nos conta de aquesta situació i relaxar-nos, perque si en aquesta situació no ens relaxem anirà a pitjor. PAU

    Alvaro Mariño 2nB Ripollet

    ResponElimina
  8. Aleix Serrano Verdaguer ESO 2A SG Ripollet



    T'ayuda a relarxarse i pensar en una altre cosa que no sigui el coronavirus

    ResponElimina
  9. M'he sentit molt bé, m'agradat molt quan he sentit la meva respiració, a sigut un moment molt relaxant.
    M'he relaxat molt, i quan a acabat m'he sentit molt bé.

    ResponElimina
  10. Xavi Nuez 2nA SGRipollet
    Crec que ha sigut una reflexió bona per poder oblidarte de tot ho que està passant actualment

    ResponElimina
  11. gerard carrasco religió

    Ha sigut una reflexio molt agraida si estas estresat per tot el rollo del coronavirus, una vegada feta me sentit mes lliure.

    ResponElimina
  12. aquesta reflexió ens ha servit per relaxar-nos malgrat les situacions que estem vivint al present. hem pogut descansar i viure uns minuts de silenci.

    ResponElimina
  13. es una reflexio que et fa reflexionar sobre moltes coses pero lo impportant esque et fa pensar sobre tu mateix i aclarir els teus sentiments

    ResponElimina
  14. Martina López Requena
    Jo crec que aquesta reflexió ens ha anat molt bé perque en moments com aquests ens va molt bé relaxar-nos, m'he sentit molt alleugada després de fer la reflexió.

    ResponElimina
  15. Marc Josep Galbarro V. 2n ESO B Sant Gabriel Ripollet
    Aquesta reflexió ens a servit per olblidar el que estem pasant amb el COVID-19 i pertant poder recapacitar i valorar les coses que tenim com els pares i les coses que no valorem

    ResponElimina
  16. Gemma Justo Medrano, SG Barcelona
    Quan respiro d'aquesta manera conscient, sento que el món entra en mi i jo, en espirar, entro en el món. Em sento connectada amb mi mateixa i amb la realitat dels altres i del món. És ben veritat que tots hem de ser un!

    ResponElimina
  17. Pau Yi 2n eso B Ripollet
    Aquesta reflexió ha sigut clau per relaxar-nos aquests dies que 'estem en tensió i és una bona manera de començar el dia

    ResponElimina
  18. Aina Chen 2nB SGRipollet
    ens hem relaxat molt amb aquesta reflexió, hem pogut viure uns moments tranquils sense preocupacions i ens ha servit molt sobretot amb aquests dies que son dificils.

    ResponElimina
  19. cuan el fas et notes mes lliure i també t'ajuda a respirar i si estas estresat per la situacio d'avui en dia també t'ajuda

    ResponElimina
  20. Héctor Martínez 2nA Sgripollet

    és un reflexió molt ben feta, hem pasat una estona agradable i relaxant.

    ResponElimina
  21. Martina Cambrón Estrella Sant Gabriel Ripollet 2n
    Aquesta reflexio m'ha tranquilitzat i a estat molt be

    ResponElimina
  22. Aquesta reflexió m'ha anat bastant bé ja que jo quan tinc un moment d'esstrès respiro profundament unes quantes vegades per aixì poder tranquilitzar-me.

    ResponElimina
  23. Nerea Sosa Col·legi Sant Gabriel BCN

    Yo quan tinc ansietat he de respirar i agafar aire.

    ResponElimina
  24. Quan em poso molt nerviosa faig una sèrie de respiracions profundes i em poso a escoltar música relaxant o algunes de les meves cançons preferides.

    ResponElimina
  25. Sant Gabriel BCN 3rA

    Quan em trobo en aquest situació, desconnectar amb petites respiracions em serveix molt d'ajuda per mantenir la calma amb mi mateixa.

    ResponElimina
  26. Jordi Montalban Perez Sant Gabriel de Barcelona 3A Molt bona reflexió hem tranquilitza, es bastant agradable.

    ResponElimina
  27. Aturar-se i relaxar-se es important en moments estressants. Això t'ajuda a tornar a la calma i així mantenir-te tranquil.

    Guiomar Palomeque, Barcelona, 3r ESO A.

    ResponElimina
  28. yo David Santos para mi no me va del todo bien esta reflexió pero si que me tranquil-ica un poco

    ResponElimina
  29. Marta Olmo García SG BCN 3r Eso

    Semblarà una tonteria, però penso que la nostra respiració reflexa en part com ens sentim.

    ResponElimina
  30. Últimament tinc ansietat, el que faig quan em passen aquestes situacions és relaxar-me i respirar fons, intento no pensar en això que em preocupa.

    ResponElimina
  31. Alejandro Ramos 1r d'ESO B Sant Gabriel Sant Adrià

    Ha sigut una activitat necessària per relaxar-me en aquest moment en el que tots estem tancats i m'ha vingut bé per mantenir-me en calma.

    ResponElimina
  32. Està molt bé que facin aquests tipus de reflexions... Són moments que són importants i necessaris per al dia a dia; i per molt que siguin moments petits, no significa que no puguin canviar un dia sencer.

    ResponElimina
  33. Elisabeth Bague ,1eso A,Sant Gabrirl Torrella de Mongri

    Està molt bé fer aquests tipus de reflexions. Ha sigut una activitat necessària per mi,semblarà una tonteria, però penso que la nostra respiració reflexa. Aquesta reflexió m'ha anat bastant.


    ResponElimina
  34. Clàudia Cervera 1A SG Ripollet
    Aquesta "activitat" va molt bé per si estas estressat en aquests moments, t'ajuda a pensar en altres coses més relaxants. De fet ens pot servir sempre que tinguem moments engoixants.

    ResponElimina
  35. És molt bona terapia per a que el teu cos descansi.

    Marc Gómez 1ra ESO Sant Gabriel Snat Adrià del Besòs

    ResponElimina
  36. A sigut una bona reflexio que a fet que deixi de pensar en algunes coses, crec que no ens tenim que estressar per aquestes coses i aquesta reflexio m'ha ajudat a pensar.

    ResponElimina
  37. Biel Domenjó 1 r B ESO Sant Adria del Besòs

    M'ha ajudat a no estressar-me i estar més tranquil

    ResponElimina
  38. En aquests moments de confinament, relaxa molt parar un moment, pensar i respirar profundament.

    ResponElimina
  39. Paula Vivancos 2n B ESO Sant Gabriel Sant Adria
    Jo crec que aquesta reflexió ha sigut molt util, ja que ara amb l'estres i la gran quantitat de deures que hi tenim aixo ajuda a calmar-te i dedicar-te una estona en tu mateix.


    ResponElimina
  40. Ivette Otto 2n ESO Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià

    En aquesta reflexió he sentit moltes emocions a la vegada una d'elles ha estat la tranquil·litat amb mi mateixa.

    ResponElimina
  41. Meritxell Plua Rosado 2n ESO Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià
    Penso que la reflexió ens ajuda per a que cada dia puguem estar més relaxats i així podem entendre més coses i sobretot treure'ns l'estrès.

    ResponElimina
  42. Aquesta reflexió ens ha servit per trobar un moment de pau dins de tot aquest caos que regna avui dia les nostres vides , crec que mes terapies com aquestes s´haurien de du a terme per relaxar-nos i trobar el costat positiu a això de estar tancats a casa. La pau interior ens serveix per estar bè amb nosaltres mateixos pero també amb les persones que tenim al nostre costat en aquests dies.

    ResponElimina
  43. m'agradat molt quan he sentit la meva respiració, m'he relaxat molt i és important estar relaxat
    Joel lópez 1r eso b sant adrià

    ResponElimina
  44. Joanna Pérez Mateo 1r A ESO Sant Adrià

    M'he relaxat molt fent aquestes respiracions i he sentit tots els pasos que ha fet la meva respiració, i he tingut una bona sensació.

    ResponElimina
  45. Andrea Romeu 4tA Sant Adrià

    Vivim atabalats, sense saber on anem ni que anem a fer, per això, crec que sovint ens hem de dedicar temps; respirar i pensar amb cap.
    Relaxar-se sembla fàcil però no ho és, aquesta reflexió ens ajuda una mica més a aconseguir-ho.
    Sempre respirem, però respirar conscients és molt més satisfactori i sobretot, desestressant!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies