Passa al contingut principal

Intuïcions: Les meves arrels


Les meves arrels

Quan som joves volem sortir de casa, explorar altres mons. Potser hi ha alguna cosa dels nostres pares que no ens agrada i no acabem d'acceptar. Però no podem desplegar la nostra vida saludablement si no honrem a aquells que ens la van donar, amb les seves ferides i amb les seves qualitats. No jutgem moralment als nostres pares, sinó que prenem la vida que ens van donar i respectant-los és com podem fer-la avançar. Els nostres avis també formen part de les nostres arrels. Gent que ha viscut molt. Gent que ha après de la seva pròpia experiència. Gent que, en els seus fracassos, encerts, amors, solituds, trobades, anhels... van transparentant saviesa. Pot ser que els tinguem encara entre nosaltres o no, però el seu llegat roman.

Precisament avui, els cristians recordem a les persones que ja no es troben entre nosaltres. Aquest dia, has de dedicar-lo a la memòria dels teus familiars difunts, però no amb tristesa sinó amb alegria. És una excel·lent data per recordar el teu llegat familiar, conèixer els teus orígens, conèixer quines coses han fet els teus avantpassats i com pots honrar pel simple fet d'estar viu. La manera més moderna de celebrar aquest dia és pujar una foto al teu perfil social d'aquell familiar que ja no es trobi en el món dels vius, però que encara recordes i estimes com si seguís aquí. T'animo a fer-ho.

“Un arbre separat de les arrels no creix, no dóna flors ni fruits. Per això és important la unió i la connexió amb les vostres arrels”.  Papa Francesc


Comentaris

  1. Tant de bo els que ja no són aquí estiguin feliços. 💖

    ResponElimina
  2. Sóc la Mª José Rives, Sant Gabriel Barcelona
    Avui vull recordar les figures del meu pare, i del meu germà, que fa uns anys que no hi són entre nosaltres. El seu exemple de vida m'anima a continuar endavant i a servir els altres amb amor i dedicació.

    ResponElimina
  3. Pol Pérez Roca 3r A ESO Sant Gabriel Barcelona
    Crec que hem de recordar a tota la gent que no hi es en aquests moments, ja que, en algun moment passat, formaven una part important de la nostre vida. Per molt que ens doni pena, els hem de recordar.

    ResponElimina
  4. Ángel Tenllado 1b Sant Adria
    per a mi aquest dia es un dels mes bonics per la familia per recordar moments amb altres ,i compartir amb els propers.Amb el tema del virus no es pot pero estan las videotrucades no?

    ResponElimina
  5. Daniel Herrera 3A ESO
    Soc incapaz d'escollir a algú que ja no estigui amb mi, tots han sigut importants i tots me han ensenyat cosas per la meva vida. Els estimo molt.

    ResponElimina
  6. Jose Lopez Sant Adria 1rBEso
    Crec que es bo recordar a les persones difuntes aquest dia pero els tenim que recordar tots els dies

    ResponElimina
  7. Nerea Domingo 3r ESO A Sant Gabriel de Barcelona
    Jo recordo molt als meus avis, els quals ja no hi son. Eren grans persones, les quals no vaig poder conèixer molt, ja que era petita, pero m'han dit que sempre m'ho passava molt be amb ells i anaven molt sovint a veure'ls. Jo se que des de allà on ho siguin em cuiden, encara que sempre estaran al meu cor.

    ResponElimina
  8. Gabriela Castaño 3r ESO A Sant Gabriel Barcelona
    En aquest dia recordo a la meva àvia. Ella era una persona positiva, alegre, solidària i que sempre pensava el millor de totes les persones. Per això intento recordar-la amb alegria i assemblar-me encara que sigui una mica a ella.

    ResponElimina
  9. Jaume Sala 1B ESO Sant Adrià
    Jo crec que es necessari recordar a les persones que ja no son vives, perqué encara que, ja no estuguin entre nosaltres, segueixen als nostres cors i ens estimen.

    ResponElimina
  10. Crec que es bo recordar a les persones difuntes aquest dia pero els tenim que recordar tots els dies

    ResponElimina
  11. Daira Nadal: dono les gracias per tenir encara els meus avis al meu costat

    ResponElimina
  12. Aina Ramos- Sant Gabriel Sant Adria.

    Aquesta reflefixió m´ha fet pensar que en aquests moments hi ha gent que troba a faltar a gent que estimava i estima.

    ResponElimina
  13. Sergio García 1rB Eso

    Dono les gracies per tindre avis

    ResponElimina
  14. Mar Azul Garcia 1eB D'eso Sant Adria
    Els familiar difunts sempre el recordarem perque estaràn sempre amb nosaltres

    ResponElimina
  15. Aleix Caro Sant Gabriel Sant Adrià

    Dia de tots sants és un bonic dia per recordar a qui ja no esta entre nosaltres, aquells familiars que tristament. Però jo crec que no per ser tots sant hem recordar- nos d´ells, penso que també em de pensar en ells tots els dies.

    ResponElimina
  16. Jan Alamán 1rB ESO Sant Adria de Besos

    Dono les grácies a Jesús per tenir a casi tots els avis vius i espero que segueixi aixi per un bon i llarg temps.

    ResponElimina
  17. Yeray casas 1rb sant Adria.

    ahir no vaix podre anar a visita al meu abi

    ResponElimina
  18. Joana Vergel 1r B d'ESO Sant Adrià del Besòs

    aquest dia es molt important perque tothom recorda a les seves persones mortes, es una acció especial i molt bonica anar a veure a la gent que ja no esta aqui.

    ResponElimina
  19. David Muñoz 1rB ESO Sant Adrià de Besòs
    Tenim que estar agraïts amb la vida que ens han donat els nostres pares i donar gràcies per si seguim tenint gent viva a la nostra família.

    ResponElimina
  20. Adrià Julian 1r ESO Sant Gabriel de Sant Adrià

    Recordo el meu germa de la meva avia. Era molt bona persona feia reir a la gent pero es tenia que anar-se per aixo aquest dia es quant més el recordo

    ResponElimina
  21. Ainara Pérez 1erB d'ESO Sant Adrià de Besós
    En la meva opinió, els difunts tenen el mateix dret a ser recordats que alguna persona que segueix amb vida.

    ResponElimina
  22. Raul Rodriguez 1.B Sant Adria

    tenim que recordar a la gent que ja no esta aqui amb nosaltres perque han format part de la nostra vida

    ResponElimina
  23. Laura Cervantes Sant Adria del Besos
    A la reflexió de avui ens diu que avui és un dia especial perquè es recorda a les persones que ja no están a aquest món de vius, avui es visita el cementiri a les persones que ja no viuen , i aquest any si no podem anar-hi, podem recordarlos, penjar fotos amb aquella persona... pero amb alegria i no tristesa.

    ResponElimina
  24. Javier Ortega 2nA
    Crec que es bo recordar a les persones difuntes aquest dia pero els tenim que recordar tots els dies

    ResponElimina
  25. San gabriel Barcelona 3º Eso A
    Todos mi seres queridos que ya no se encuentran allí seguro quisieran que no me apenara de ellos que siga adelante para poder ser la mejor persona para yo poder decirles que lo he conseguido.

    ResponElimina
  26. Paula Vizcaíno 1rB Sant Adria
    Encara que no tinguis els teus familiar amb tu, recorda que sempre estan amb tu al cel.

    ResponElimina
  27. Marta Gonzalez 1A ESO Sant Adria Del Besos.


    Trobo que aquesta lectura te molta rao, normalment tenim costum de recordar als que falten amb tristesa, penso que auria de ser tot el contrari.
    Es una molt bona lectura per reflexionar.

    ResponElimina
  28. Alvi Nowshadur Nurjahan 1r ESO b

    Jo crec que aquesta lectura es emocionant perque parla de les arrels, avegades serveixen per investigar els teus avanpasats.

    ResponElimina
  29. Laia Alcorisa Sant Adria 1rB
    Encara que avui dia alguns no puguem veure els nostres familiars morts sempre els podem recordar i estimar perque sempre estaran en el nostre interior.

    ResponElimina
  30. Guillem Muntal Altimira 2nA Sant Gabriel Ripollet
    Les persones que ja no estan a les nostres vides i han fet tants sacrificis mai haurien de ser oblidats i hauriem de aprofitar els familiars que encara estan entre nosaltres

    ResponElimina
  31. Laia Gubern 1rB ESO Sant Adrià
    És important viure la nostra vida, però també ho és saber i apreciar d'on venim. Estic feliç i dic gràcies per la vida i la família que tinc, de poder tenir bons records dels que ja no i són aquí i haver pogut compartir moments molt importants per a mí.

    ResponElimina
  32. aquest dia es molt especial per les pesones que ya no estan fan una festa per recordarlis i hesta molt be.

    ResponElimina
  33. Alan Camargo 1r A d'ESO Sant Adrià del Besòs
    Bona reflexio, et fa pensar en els teus avanpassats i en la teva familia en general.

    ResponElimina
  34. Gisela Conesa 2A eso sant gabriel Ripollet
    Hem de recorda tots els nostres familiars d'una bona manera.

    ResponElimina
  35. Carla Espinosa Sant Adrià 1rB d'ESO:
    Avui parlava del dia dels morts i avui pensem en les persones que falten, i jo crec que per no pasar-ho molt malament hauriem de pensar en positiu, encara que no hi ha moltes coses positives pero jo crec que les persones que volem i ja no estan sempre estan amb nosaltres, i ens cuiden així que jo ho agraeixo.

    ResponElimina
  36. Marcos Martin Sant Adria
    Crec que avui es un dia per recordar els nostres passats
    1r A

    ResponElimina
  37. Marc Cabeza 2n eso A Sg Ripollet:
    Jo crec que es necessari recordar a les persones que ja no son vives, perqué encara que, ja no estuguin entre nosaltres, segueixen als nostres cors i ens estimen.

    ResponElimina
  38. Thiago Perez col·legi Sant Gabriel Sant Adria del Bessós
    Per desgràcia uns dels meus avis estan en el cel, i el dia d'avui no peder anar al cementiri em posa més trist encara.

    ResponElimina
  39. Mireia Martí 1rA Sant Adrià del Besós
    Hem de recordar a les personas que ya no están amb nosaltres perque alguna vegada a la nostre vida la hem estimat molt.

    ResponElimina
  40. Lucía Ramos - 1r A ESO - Sg Sant Adrià

    Avui és un bon dia per recordar d'on venim, els nostres orígens, encara que de vegades ens agradaria tenir uns altres, però mai ens hem d'oblidar de les nostres arrels.

    ResponElimina
  41. Pablo Fernandez Vega 2nA Sg Ripollet
    Soc incapaz d'escollir a algú que ja no estigui amb mi, tots han sigut importants i tots me han ensenyat cosas per la meva vida. Els estimo molt.

    ResponElimina
  42. Paula Manquez 1r A ESO Sant Adrià del Besòs
    Aquesta reflexió m'ha fet pensar en totes les persones que no estan aqui.

    ResponElimina
  43. Meriem Mallouk 1r,A d'ESo Sant Adrià de Besós

    Em sembla molt cert, i m'agradat molt la frase.
    Es molt maco recordar moments tan bons com dolents amb les persones que ja no estan i estimes.

    ResponElimina
  44. Noa Aranda 1r A d'ESO

    Hem de ser agraÏts del que tenim i fer-li profit, perquè algún dia s'acabarà.

    ResponElimina
  45. Ivan Herrera Torres 1r ESO Sant Adria

    Aquesta raflexio m'agrada perque et fa refleccionar sobre les pereson del teu entorn.

    ResponElimina
  46. hem de recordar les coses bones dels notres avis i no les malas perque gracias a ells estem qui

    ResponElimina
  47. Arnau Blasco 1rB Sant Adrià del Besòs
    Avui es un dia molt especial per anar a visitar a els nostres familiars que un dia ens van deixar, es una llàstima perquè en aquests moments no ens podem desplaçar-nos de la ciutat llavors no podem visitar-los demano sort perquè molts puguin anar a visitar-los.

    ResponElimina
  48. Alejandro Rubio 1a ESO



    La lectura te molta rao pèro pensó que no tothom te la capacitat de mirar les
    coses tan be.

    ResponElimina
  49. Alberto García 2n d'ESO
    Aquesta reflefixió m´ha fet pensar que en aquests moments hi ha gent que troba a faltar a gent que estimava i estima.

    ResponElimina
  50. Martí Villegas 2n A Sg Ripollet
    Penso que està molt bé recordar a les persones que per desgracia, no estan amb nosaltres però millor estaría pensar en elles diariament.

    ResponElimina
  51. Ana Campillo
    Sant Gabriel Sant Adrià 1r A
    Em de donar les gràcies per tenir alguna persona viva o que ens estimi a la nostra família ja que no tots tenim aquesta sort.

    ResponElimina
  52. Aina Gil 1r A ESO
    Aquest dia es important perquè la gent recorda als seus familiars difunts i això es molt important per sentir-nos com al seu costat.

    ResponElimina
  53. Lorena Mejia 1rA ESO sant adria
    Tenim que donar gracies els nostres pares per la vida que ens han donat,i donar gràcies els familiars que segueixen vius i aprofitar la vida.

    ResponElimina
  54. Lucia Algar 1rA d'ESO Sant Adrià del Besós
    Els familiars que han mort sempre estaran amb nosaltres, y sempre ens estimaran, per aixo crec que aquest dia es mol important.

    ResponElimina
  55. Sara Romero 1rA ESO Sant Adrià de Besòs
    Hem de estàr agraïts de que tinguem una familia que ens estima al nostre costat, i encara que, hi hagi familiars que ja no hi son amb nosaltres hem de pensar que sempre estaràn al nostre cor i cuidant-nos.

    ResponElimina
  56. Jana Balcells Gol 1rA eso Col·legi sant Gabriel de Sant Adrià del Besòs.

    Jo penso que aquesta reflexió,fa que recordem als morts que no estan aqui positivament.

    ResponElimina
  57. Pol Martos Gallifa 2 de novembre de 2020

    Les persones que ja no son al nostre costat que estigiun feliçes i hem de estar agraïts amb la vida que ens han donat les persones que ja no i son.

    ResponElimina
  58. Candela Buenavida 1rA ESO Sant Adrià del Besòs
    Hem de recordar a les personas que ja no hi son i disfrutar de las que hi son al màxim. Perquè si no un dia s'aniran i no tindràs record amb ells

    ResponElimina
  59. Marc Puente Sant Gabriel sant adria 1rA

    molt bona reflexio

    ResponElimina
  60. Erika Calderon 2eso A sg ripollet
    Encara que no podem veure a les persones que ya no estan amb nosaltres, sempre ens quedaran els records i els moments que hem viscut amb ells. Els hem de recordar sempre.

    ResponElimina
  61. Iker Sanz 1B ESO Sant Adria
    Yo tinc al meu avi i a la meva besàvia en el cel. Pero pero sempre els portare en el meu cor.Per el covid no puc anar a veurels al cementiri i aixo em posa trist.

    ResponElimina
  62. Javier García
    Sant Gabriel Sant Adria
    Crec que ha estat molt be perque em de disfrutar temps amb la nostra familia tot el possible

    ResponElimina
  63. Laura Moreno 1r A Sant adria del Besós

    Jo dono gràcies per tenir la familia que tinc q m'ha cuidat i hem cuidarà sempre. Estic agraida perque tinc als cuatre avis i els disfruto al màxim ja q se q en algún moment s'aniran i els trobaré a faltar.

    ResponElimina
  64. Irene Carranza Sg ripollet 2nA ESO
    En aquest dia, crec que hem de recordar a tota la gent que no hi es en aquests moments, ja que, formaven una part important de la nostre vida.Jo penso que des de allà on siguin ens cuiden, i sempre estaran al nostre cor.

    ResponElimina
  65. Montse Vázquez Palacio 2nA Eso Ripollet
    Aquesta reflexio te molta rao perque no tothom tenim la capacitat de mirar coses tan be com els altres.

    ResponElimina
  66. Me llamo VLADA BEDOS LOPEZ de 1 A de la eso de viladecans.
    AQUESTA REFLEXIO TE RAO espero que els que han mort estigun la mar de be, i que tota la gent apreni d' aquestes coses que es no faguin botellones , ni res d'aquestes coses si volem que aixo del covid 19 que sen vagi i estem la mar de be.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies