Aquest curt pretén demostrar com en un món dominat per les exigències del mercat, el Nadal, com a data de celebració, constitueix un dels pilars bàsics del consum anual, donant lloc, mitjançant intenses campanyes publicitàries centrades en la psicologia emocional, a una època de consum excessiu i desenfrenat que reporta enormes beneficis econòmics a grans i petits comerços, especialment a les insaciables empreses multinacionals. El consumidor actua determinat per l'entorn, moltes vegades de manera irracional i descontrolada, sense pensar en les conseqüències de les compres.
Sé que vivim en una societat i una economia que funciona gràcies a la producció i el consum. Però això no és un eximent ni una justificació per a qualsevol forma de consum. Avui no estaria de més explorar la tornada a una austeritat vital que sigui, també, una forma de llibertat i de justícia.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies