Passa al contingut principal

RELATS DEL MÓN: Henry Ford


Bon dia!
Un empresari anomenat Henry volia contractar un enginyer per a la seva empresa automobilística. Després de moltes entrevistes, van quedar dos candidats acabats de sortir de la mateixa universitat i curs. Com que no sabia quin escollir, els va convidar a sopar tots dos al seu restaurant favorit.
En acabar el sopar i ja fora del restaurant, el Sr. Ford li va dir a un d’ells: “Estàs contractat”. I va agrair a l'altre haver-se presentat, indicant-li, però, que no comptaria amb ell.
El jove que havia estat rebutjat va dir a Henry:
–Puc fer-li una pregunta?
–I tant –a dir Henry.
–Al sopar no hem parlat d'enginyeria, ni de vendes, tampoc de tendències de mercat, tampoc ens ha preguntat sobre les nostres competències, per què aleshores ha pres la decisió de contractar el meu amic i no a mi?
Henry, amb molta tranquil·litat i amb immensa saviesa, va contestar:
–Mira, la primera raó és que durant el sopar, el teu amic va tastar primer la carn i després li va afegir sal; en canvi, tu vas mirar el teu amic i primer vas posar la sal i després vas tastar la carn. M'agraden les persones que proven les coses abans de fer canvis. Els que canvien coses sense abans provar-les, poden fer malbé una empresa, poden perjudicar el lloc de treball de moltes famílies. La segona raó, i més important, és que el teu amic va fer atenció als cambrers i cambreres, els va donar les gràcies per passar-li la carta i el got amb aigua, va demanar “si us plau” una nova forquilla quan la seva va caure accidentalment a terra, etc. En canvi, per a tu, els treballadors han estat invisibles, només has sigut atent i educat amb mi. El líder que busco per a la meva empresa no ha de veure la jerarquia, ha de veure les persones. Per això l’he contractat a ell.
Llavors Henry es va dirigir al jove que sí que havia contractat i li va dir:
–Espero que aconsegueixis l'èxit, però per això has de saber diferenciar entre el creixement, el progrés i l'èxit. Si aconsegueixes incrementar les vendes de l'empresa, es dirà creixement. Si aconsegueixes incrementar el patrimoni de l'empresa, però ho fas amb ètica, amb disciplina, amb honestedat i seguint normes, això es dirà progrés. I el progrés més humanitat, moralitat i espiritualitat es dirà èxit.
I així va acabar aquesta anècdota de Henry Ford, l'empresari i fundador dels automòbils Ford, que va fer servir, en repetides ocasions, aquesta tècnica per contractar els seus llocs de més confiança en l'empresa.
I tu quin tipus de persona ets en un restaurant?
Ets de les persones que cerquen el creixement, el progrés o l'èxit?

Desitjo que vagis on vagis i et trobis amb qui et trobis, descobreixis sempre que la persona que tens davant té el mateix valor que tu pel simple fet d'existir. I que aquest fet et permeti descobrir que és la mateixa dignitat que us uneix la que us permet estimar-vos com a germans.

Que tinguis un bon dia.

Comentaris