Passa al contingut principal

EMOCIONARI: Valentia


Bon dia!
Recordes un moment de valentia en la teva vida? Jo recordo especialment un. Va ser un vespre, celebrant la victòria d'un equip de futbol. Érem un grup d'amics que estava rodejat de milers de persones quan, de sobte, vaig veure un noi que s'enfilava a un fanal amb un petard a la mà. En arribar a dalt de tot, el va encendre i el va tirar al mig de tota la gentada. En veure com queia a prop nostre, vaig agafar els amics que tenia més propers i els vaig empènyer lluny d'aquell lloc, posant-me jo al seu davant per protegir-los de l'impacte. Va ser instintiu, no ho vaig pensar i per sort, ningú va sortir ferit i la festa va seguir pels carrers. En aquell moment em vaig sentir internament molt valent, però avui dia ho recordo i penso que la valentia no només és això, valentia és saber dir les coses bé quan tothom pensa diferent, valentia és poder defensar els teus drets pacíficament, valentia és que, en el teu dia a dia, tu siguis tu i no el que altres esperen de tu.
  1. I tu?, recordes algun acte de valentia per petit que sigui?
  2. Et consideres una persona valenta?
  3. Ets capaç de defensar el que ets, la teva essència? O abaixes el cap i et deixes portar?

La Quaresma és un temps en el qual reflexionar sobre un mateix i també per reflexionar sobre com Jesús afrontarà el seu destí. Ell, que no va fugir de la mort, que la va acceptar i la va defensar amb gran valentia davant dels seus botxins, avui també pot ser un model de valentia per tu. Et convido a descobrir-lo, potser té molt a dir-te. No creus que pot ser algú a qui imitar? Algú a qui seguir com a model de vida?

Que tinguis un bon dia.

Comentaris