Passa al contingut principal

PENSEM-HI: Decisions que estan a les nostres mans

Decisions que estan a les nostres mans
Ho fem cada dia, des que ens llevem fins que ens fiquem al llit. Quina roba em poso avui? A quina hora quedem? Envio aquest correu ara o ho deixo per demà? On sopem? La nostra rutina i la forma en què vivim la nostra vida estan directament condicionades per cada petita presa de decisions. I precisament, perquè ho fem a cada moment, en ocasions banalitzem la capacitat i l'impacte de les nostres eleccions. I si bé és cert que no tota opció que escollim deixa la mateixa empremta i, per tant, no cal obsessionar ni fer de tot un dilema, sí que és important deixar espai al discerniment quan les nostres alternatives tindran conseqüències sobre altres persones. A prop o lluny. Conegudes o no.
Com ens posicionem quan la capacitat d'influir sobre la destinació d'una altra persona és la nostra? Discernim suficientment les conseqüències de les nostres eleccions més importants? @pastoralsj

Comentaris

  1. Dídac 2n A Sant Gabriel Ripollet19 de febrer del 2020, a les 8:16

    Es una bona reflexio

    ResponElimina
  2. Eva Caparroz SG Sant Adrià 2nA19 de febrer del 2020, a les 8:17

    Conseqüència negativa: Quan no vaig firmar un control i hem van posar una nota.
    Conseqüència positiva: Quan vaig estudiar per ha un examen i vaig treure bona nota.

    ResponElimina
  3. bintou sillah 2na sg ripollet19 de febrer del 2020, a les 8:17

    las nostres decicions son el cami de la carrera que volem treballar es a dir les nostres desicions son el nostre futur

    ResponElimina
  4. xavi nuez sgripollet 2n a19 de febrer del 2020, a les 8:18

    No he entes la feflexió pero crec que anava sobre les decisions de la vida

    ResponElimina
  5. Kiara Márquez 2n A eso ripollet19 de febrer del 2020, a les 8:19

    Aquesta reflexió és veritat a totes hores tenim desicions, i hem de procurar escollir bé.

    ResponElimina
  6. No he entes la reflexio pero ha sigut interessant

    ResponElimina
  7. Victor Florido 2A ESO Ripollet19 de febrer del 2020, a les 8:20

    Una bonica reflexio.

    ResponElimina
  8. Júlia Canalda 2n A E.S.O. Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià19 de febrer del 2020, a les 8:20

    Totes les desicions que prenem tenen unes conseqüències tant bones com dolentes. Jo penso que a l'hora de prendre decisions, hauriem de ser conscients de les conseqëències que repercuteixen les nostres decisions.

    ResponElimina
  9. Aleix Serrano 2nA sg Ripollet19 de febrer del 2020, a les 8:20

    una reflexió amb rao ja que si no aprenem a triar el bon camí no podrem saber que es lo que de veritat volem

    ResponElimina
  10. Aquesta reflexiò m'ha ajudat perquè, si escullo una cosa o una altre haig de escollir bé

    ResponElimina
  11. Paula Camacho 2n A sg ripollet.19 de febrer del 2020, a les 8:21

    m'agradat pero era dificil d'entendre.

    ResponElimina
  12. Ines Vidal SG Sant Adrà 2nA19 de febrer del 2020, a les 8:21

    Conseqüència positiva-- Quan vaig esforçar-me a classe i vaig treure bona nota al trimestre.
    Conseqüència negativa-- Quan em vaig barallar amb la meva germana i ens van castigar a les dos.

    ResponElimina
  13. Col·legi Sant Gabriel SAB, 2n A ESO

    Una de les eleccions que m'han semblat amb una conseqüècia positiva és agafar l'exàmen de pensar de socials perquè ara sé que m'agrada i m'ho vaig pensar molt bé abans de agafar-ho.

    Una decisió que no hem va donar el fruit esperat és quan vaig anar-hi per sota d'un escenari i em vaig obrir el cap. Això em va pasar perquè no m'ho vaig pensar molt.

    ResponElimina
  14. es ka millor refelxio del mon

    ResponElimina
  15. Ainara chamizo 2A ESO Ripollet19 de febrer del 2020, a les 8:22

    Les decicions són fundamentals a la vida .Encara hem de procurar escollir be.

    ResponElimina
  16. Sant Adrià Escola Sant Gabriel 2n ESO A:
    Una de les desició dolenta que he fet, és quan tinc un examen, repasso sempre un dia abans
    I una de les bones desició que he fet és ajudar als companys quan em necessita.

    ResponElimina
  17. Nayara Martinez 2n A Sg Ripollet19 de febrer del 2020, a les 8:23

    m'agradat la reflecció pero no la entes molt be, pero a la vegada m'ajudat

    ResponElimina
  18. Blas Llamas SG Sant Adrià 2n A ESO19 de febrer del 2020, a les 8:23

    Una de les millors decisions que he pres és que un dia em van donar a escollir si anar a casa dels meus tiets o a un centre comercial, vaig escollir el centre comercial i em vaig trobar un bitllet de 10 € al terra.

    Una de les pitjors decisions que he pres és que a 4t de primària hem vaig inventar una mentida de què no hi havia control i vaig suspendre amb un 4,5.

    ResponElimina
  19. Daniela Hidalgo 2n A ESO Ripollet19 de febrer del 2020, a les 8:23

    M'ha agradat aquesta reflexio perque explica que en la nostra vida haurem de prendre desicions,unes bones , altres dolentes, perque aquestes desicions son el nostre futur

    ResponElimina
  20. una bona reflexió per fer-te pensar que les decisions que tu decideixes son importants perquè tu mateix decidiras que voldràs fer en el teu futur i aixó ho faràs mitjançant decisions

    ResponElimina
  21. Víctor Palou 2n A Sant Gabriel19 de febrer del 2020, a les 8:24

    A la vida fem decisions positives i decisions negatives i aquestes creen conseqüencies positives o negatives
    Positiva: Cuan vaig preparar-me molt bé Conseqüènciauna peça de guitarra i al concert em va sortir perfecte.
    Negativa: Cuan per castellà no vaig estudiarme prou bé els temps dels verbs i vaig suspendre

    ResponElimina
  22. Alex Pimentel Colegi Sant Gabriel del Besós19 de febrer del 2020, a les 8:24

    Una consecüencia bona es que vaig venir a aquest cole i una mala es que sempre xixo al meu germà i ell hem pega

    ResponElimina
  23. Mario Gómez Navarro 2nA19 de febrer del 2020, a les 8:25

    Conseqüència negativa: Quan vaig preferir estudiar per un examen més que per un altre i va haver diferència de nota
    Conseqüència positiva: Vaig calmar-me quan estava cabrejat i gracies això no vaig tenir conseqüències

    ResponElimina
  24. Xavier Ruiz 2n A Sg SAB19 de febrer del 2020, a les 8:28

    Una positiva es que vaig estrudiar per a Mates i vaig treure un 6,25
    Una negativa es que no vaig estudiar per catellà i vai treure un 5,00

    ResponElimina
  25. Maria Calvo SG Sant Adria del Besós19 de febrer del 2020, a les 8:28

    Positiva: Cuan faig els deuresç
    Negativa: Cuan no estudiu i em surt malament l´examen

    ResponElimina
  26. Evan Nolla SG Sant Adrià del Besòs19 de febrer del 2020, a les 8:28

    Decisió bona: vaig estudiar per un examen i vaig treure molt bona nota.

    Decisió dolenta: hem vaig fiar d'una persona de classe per fer un treball d'angles amb ell i ens han tret un 20% de la nota.(Per la seva culpa).

    ResponElimina
  27. Alba Santiago 2n A SG Sant Gabriel Sant Adrià19 de febrer del 2020, a les 8:28

    Positiva: vaig estudiar molt per un examen i vaig treure bona nota.
    Negativa: vaig barallar-me amb la meva germana i em van castigar sense mòbil.

    ResponElimina
  28. Miriam Boukenadel 2n A ESO colegi Sant Gabriel de Sant Adrià19 de febrer del 2020, a les 8:28

    Una conseqüència negativa que em va pasar va ser quan em van gritar per una cosa que jo pensava que estava ben feta.
    Una conseqüència positiva va ser quan vaig decidir repasar mates a casa i al dia seguent em van fer un examen sorpresa.

    ResponElimina
  29. Laia Ortega Requena 2nA Sant Adrià19 de febrer del 2020, a les 8:28

    Positiva: Quan estudiu i trec bona nota
    Negativa Quan no estudiu i trec mala nota

    ResponElimina
  30. Guillem Rodríguez 2nA SG Sant Adrià19 de febrer del 2020, a les 8:29

    Positiva: Quan vaig estudiar per un examen i vaig treure bona nota.
    Negativa: Quan no vaig estudiar i vaig treure mala nota.

    ResponElimina
  31. Biel Calaf sg sant adria19 de febrer del 2020, a les 8:30

    negativa:Quan era estiu no sortia de casa (Otaku)
    positiva:M'agrada anar a waterpolo i parlar amb l'equip

    ResponElimina
  32. Dunia 2n ESO A colegi sant grabiel santadria19 de febrer del 2020, a les 8:30

    una conseqüènceia negativa= Quan no vaig estudiar per un examen i em va sortir malament

    ResponElimina
  33. Alba Macias 2nA Eso San Gabriel Ripollet19 de febrer del 2020, a les 8:41

    aixo de vui ens pot reflexionar per el nostra dia a dia

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies