Passa al contingut principal

Gent: Gitanjali Rao


Segons Gitanjali Rao, la seva innovació tecnològica i científica va de la mà de la responsabilitat social.
“La motivació per a les meves idees sorgeix de diferents llocs, però crec que el principal factor de motivació és la comunitat que m'envolta, veure els problemes a les notícies i amb les persones, crear-hi una connexió especial i voler resoldre'ls”, va explicar.
L'ús que fa dels desafiaments socials com a motor per a la innovació tecnològica l'ha portat a crear una aplicació per detectar i evitar el ciberassetjament, i una altra per diagnosticar l'addicció als opiacis. Amb vuit anys, va saber de la crisi de l'aigua a Flint, Michigan, EUA, on una comunitat consumia aigua potable amb alts nivells de plom. Aquest succés va donar lloc al seu primer invent: un dispositiu que podia detectar el contingut de plom a l'aigua potable.
"No podia acceptar el fet que hi hagués una ciutat al meu país on milers de nens de la meva edat estiguessin bevent verí cada dia", va declarar la jove de 15 anys. "Així que em vaig posar a buscar la manera d'ajudar a detectar contingut de plom a l'aigua potable perquè m'adono que la manca de coneixement de la contaminació és el problema més gran”.
La tasca sorprenent de Gitanjali que empra la tecnologia per abordar una varietat de qüestions va motivar la seva selecció com la primera Nena de l'Any de la revista Time el 2020. També va impulsar que fos una dels participants essencials a la recent Cimera de Joves Activistes, que es va celebrar a Ginebra el novembre passat.

Comentaris