Passa al contingut principal

RELATS: Pren la teva decisió

Pren la teva decisió
-De veritat no creus en Déu? -va preguntar somrient i amb suavitat Gross-.
-Crec que m'he tornat agnòstic.
-Què és això?
-Algú que no està segur de si Déu existeix o no.
-No, no, no. Llavors, anomena’t ateu. Perquè, com pot ningú estar segur que Déu existeix? Per la teva definició, tots som agnòstics. Creus que jo tinc un coneixement científic de Déu? Puc retrocedir en el temps i ser-hi quan Déu parla a Israel o lliura els Manaments? Si pogués fer-se això, només hi hauria una religió en el món; tots sabríem quin grup té raó.
-Però els homes solen prendre partit per una o altra cosa.
-L'home ha de prendre una decisió. Sobre Déu, tu no saps, i jo no sé. Però he pres la meva decisió en favor de Déu. Tu has pres una decisió contra Ell.
-No he pres cap decisió -va replicar Michael una mica murri-. Per això sóc aquí. Estic ple de preguntes. Vull estudiar amb tú.
El rabí Gross va acariciar els llibres apilats sobre la taula.
-Moltes grans coses estan contingudes aquí -va dir-. Però no hi ha la resposta a la teva pregunta. Els llibres no poden ajudar-te a decidir. Primer, pren una decisió. Després, estudiarem.
De el llibre de Noah Gordon, El Rabí

No és fàcil avui això de creure en Tu, Senyor. Perquè hi ha tants crits, tantes paraules, tantes veritats, tantes històries que t’enfosqueixen, et tapen, et silencien... Es fa difícil no convertir-te en rutina o en història sabuda però no viscuda. I de vegades tinc la sensació d'anar barallant-me una mica amb tot, amb mi mateix, amb tu o amb un món que em crida de tantes maneres, convidant-me a viure sense evangeli, ni proïsme, ni creu ... Ajuda'ns a creure, amb passió, amb valentia , amb profunditat, amb amor ...

Comentaris