Passa al contingut principal

RELATS: El gra de blat. Rabindranath Tagore

El gra de blat. Rabindranath Tagore 
Anava jo demanant, de porta en porta, pel camí del llogaret, quan el teu carro d'or va aparèixer a la llunyania, com un somni magnífic. I jo em preguntava, meravellat, qui seria aquell Rei de reis.
Les meves esperances van volar fins al cel i vaig pensar que els meus dies dolents s'havien acabat. I em vaig quedar esperant almoines espontànies, tresors vessats per la pols.
La carrossa es va parar al meu costat. Em vas mirar i vas baixar somrient. Vaig sentir que la felicitat de la vida m'havia arribat a la fi. I de sobte, tu em vas estirar la mà dient-me: "Pots donar-me alguna cosa?".
Ah, quina ocurrència la de vostra reialesa! Demanar-li a un captaire! I jo estava confús i no sabia què fer. Després vaig treure a poc a poc del meu sac un granet de blat i us el vaig donar.
Però quina sorpresa la meva quan, al buidar a la tarda el meu sac a terra, vaig trobar un granet d'or en la misèria de la pila. Vaig plorar amargament per no haver tingut cor per donar-t'ho tot!

Series capaç de resumir en una sola frase l'essencial del contingut d'aquest poema-relat? Penses que al món hi ha captaires d'altres coses que no són els diners?
La generositat i el despreniment que genera ajuda a superar el sentiment de possessió exclusiva i a oferir gustosament els nostres béns i valors a favor dels nostres amics, de companys o d'altres persones. I el paradoxal d'això és el fet que, com més sincerament oferim el nostre temps, la nostra ajuda o el nostre interès a altres persones, experimentem una més gran sensació de goig i satisfacció. Hi ha precisament un proverbi indi que afirma: "Tot el que no es dóna, es perd".

Comentaris