Passa al contingut principal

Intuïcions: Per què just a mí m’ha tocat ser com jo?


Per què just a mí m’ha tocat ser com jo?

(en record a Quino, creador de Mafalda)

Cada un dels que hem seguit a la Mafalda i hem crescut amb ella tenim la nostra vinyeta estel·lar, el nostre personatge preferit. El meu és en Felip, l'amic que es deixa portar per l'angoixa i sempre troba temps per deixar per a un altra estona els deures, somiant mentre amb ser el Llanero Solitari. El títol d'aquest article és la meva frase preferida d’en Felip: Per què just a mí m’ha tocat ser com jo? Resumeix molt bé l'actitud vital de qui li costa estar content amb el que té i li pot la inquietud de cercar altres coses.

La imatge de la Mafalda és una de les més compartides a les xarxes, els seus senzills pensaments de nena adulta ens interpel·len i ens treuen el somriure de mirar les coses d'una altra manera, més des de baix que des de les "adulteses" que tant odia la Mafalda. En Quino va saber utilitzar l'humor també per a la crítica i la denúncia social, d'una manera que va unir, ha unit, a molta gent al voltant del món. Ara que sembla que la dissensió i la crítica només poden separar i provocar violència, tant de bo el llegat d’en Quino sigui retornar-nos la consciència que la primera condició per a la unió és un bon sentit de l'humor.

Adap. Alvaro Zapata sj. @pastoralsj


Comentaris

  1. Sempre els dic als meus alumnes que som qui som per haver nascut on ho hem fet. Sempre hem de pensar en allò que tenim i potenciar-lo.
    Sempre hem de lluitar per millorar i sempre tenim la possibilitat de fer-ho.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies