Passa al contingut principal

Relats del món: L'Anacoreta i l'home que lluitava per la PAU


Va arribar a la cova buscant pau. Li va explicar a l'Anacoreta:
- He passat la vida lluitant per la pau i no he aconseguit res. He anat als països en guerra i no m'han volgut escoltar. He estat a camps de refugiats i m'han dit que el que volien era menjar. M'he dirigit als comerciants d'armes i m'han fet fora dient que ells viuen de la guerra. He donat mil conferències a mil països i han continuat preparant la guerra per preservar, em deien, la pau. I el que és pitjor. Al meu cor tampoc no hi ha pau.
L'Anacoreta el va mirar amb simpatia. Va guardar aquella estona de silenci, mirant a l'horitzó, com era habitual en ell, abans de respondre-li:
- La pau no s'aconsegueix “lluitant”. Ni tan sols parlant de pau. Es tracta que siguis home de pau. Prova de seguir la pregària de Sant Francesc. Has de “posar” pau. Aleshores et sentiràs solidari amb les víctimes de la guerra, del terrorisme, del desamor, de les infidelitats de tota marginació.
Es va aturar un instant, i mirant-lo als ulls li va dir:
- I sobretot recorda que la pau del cor és el cor de la pau. Esforça't per aconseguir que la pau regni al teu cor, al teu interior. Veuràs com aleshores seràs creador de pau al teu voltant...

Avui se celebra el Dia escolar per a la No violència i la pau.

Comentaris