Passa al contingut principal

Gent: Yusra Mardini

 


Yusra era una adolescent quan, amb la seva germana Sara, va sortir de casa seva a Damasc fugint de la guerra. El seu objectiu era poder continuar la seva vida en pau i per això van viatjar fins a Turquia on van agafar una barca per arribar a la costa grega, a uns 10 km. No obstant, a la barca hi anaven molts passatgers i va començar a enfonsar-se al mig del mar. Yusra i Sara eren bones nedadores i podien salvar-se nedant fins a la costa però, quan van veure que gairebé ningú a la barca sabia nedar, no van dubtar a tirar-se a l'aigua al costat de dos homes i remolcar la llanxa durant hores fins a la riba grega. Gràcies al seu valor i generositat tothom es va poder salvar.

Yusra va prosseguir el seu viatge fins a Alemanya, on viu ara i entrena com a nedadora. Va participar als Jocs Olímpics de Rio de Janeiro a la primera selecció d'esportistes refugiats i és una activista pels drets de les persones que busquen refugi.

“En aquell moment vaig sentir que la vida era quelcom més gran que jo. Tota la gent en aquell vaixell eren part de mi. Em va semblar que havia de saltar a l'aigua... si m'hagués anat sola, m'hauria sentit malament amb mi la resta de la meva vida”.

Comentaris