Passa al contingut principal

INTUÏCIONS: El dilema del tramvia


Bon dia!

Avui us poso a prova amb un dilema ètic-moral:
Un tramvia fora de control atropellarà i matarà 5 persones que estan treballant a la via, a menys que accionis una palanca per desviar la direcció del tramvia i mori una persona que passeja tranquil·lament per allà. Què faries? Accionaries la palanca? Què explicaries a la gent quan et preguntessin el perquè vas escollir aquella opció?
Fem un petit canvi, què passaria si en accionar la palanca el que morís fossis tu? La teva vida a canvi de la dels 5 treballadors. Què faries ara? Creus que hi ha algú al món capaç de fer una cosa així? Doncs t'he de dir que sí, diverses persones han fet gests similars. Per exemple Maximiliano Kolbe, et sona de res? Un dia, en un camp de concentració, van escollir 10 presoners que havien de morir a canvi d'un que va intentar escapar-se. Un dels homes a qui li va tocar va fer un crit i va exclamar: "Déu meu, jo tinc esposa i fills. Qui els cuidarà?". En aquell moment, el pare Kolbe va dir a l'oficial: "Jo m'ofereixo per reemplaçar al company que ha estat assenyalat per morir de fam." I així va ser.
Cal dir que gràcies a aquell acte, l'home va sobreviure al camp de concentració i ho va poder explicar.

Tant de bo aprenguem a morir per donar vida als altres. A morir de voler més coses, més diners, més fama, més èxit, etc. I poder aportar alegria, menjar, una conversa, una mirada, en definitiva a poder estimar.

Que tingueu un bon dia.

Comentaris