Passa al contingut principal

PREGAcine: Vetlleu

 

Bon dia,

Avui comencem amb aquest vídeo que han titulat com a "El poder del esfuerzo", però que jo més aviat diria "La importància de la preparació" o de "vetllar". M'explico: evidentment hi ha esforç en tot el que fa aquest avi, però per què ho fa? Per preparar-se, per no arribar al dia de Nadal sense poder fer el que vol: agafar el seu net en braços perquè posi l'estrella que li regalarà. Això m'ha portat a pensar en aquest temps de preparació, l'Advent, i en una de les paraules que més es repeteixen en les celebracions religioses d'aquest temps: vetlleu. Vetllar vol dir estar atent, estar preparat. Vetllar vol dir adonar-se del que un no està fent bé o, simplement, adonar-se d'allò que un no fa ni intenta. Vetllar vol dir posar-se en camí, vol dir preparar-se i vol dir també esforçar-se.

Vetllar no és fàcil, demana mirar-se, veure cap on vols anar i posar-te a caminar cap aquell sentit, sense por a fallar ni al que diran els altres, sinó tenint clar l'objectiu i anant a per totes.

Tant de bo durant aquest temps que resta d'Advent et preguntis coses com: Què és el Nadal per mi? Què diuen que és realment? M'agradaria descobrir aquest Nadal del que em parlen? I qui sap si fent-te aquestes preguntes, descobreixes que hi ha alguna cosa més gran que celebrar un dia en família o fer-se regals.

Que passis un bon dia :)


Comentaris