Passa al contingut principal

PENSEM-HI: El nostre pa de cada dia

El nostre pa de cada dia
Va passar de sobte. Sense pensar-ho molt, la clàssica oració desesperada abans d'un examen. Un Parenostre ràpid que em tragués d'aquell compromís. Aquesta vegada, però, en pronunciar interiorment "doneu-nos avui el nostre pa de cada dia", va sonar diferent a totes les altres vegades i em va donar pau. Però, tenia sentit la meva petició? ¿Per què aquesta pau? He tornat a pensar en aquestes paraules que van ressonar, amb força, entre els nervis d'aquell examen.
Hi ha tres coses que, quan les dic ara, no passen desapercebudes:
Hauria de ser una cosa òbvia, però quan dic "doneu-nos" em recorda que no demano només per a mi. És el plural que concorda amb la resta de l'oració, que per si se m'ha oblidat, subratlla que sóc germà de molts altres necessitats com jo. També de la persona que tinc al meu costat ara mateix i que està resant al mateix temps que jo.
També m’adono que no és demà ni demà passat, sinó "avui". Un avui que està per desplegar-se, que toca a la seva fi, però que fa aterrar la meva pregària i la meva relació amb Déu en el present.
Finalment, sóc dels afortunats que tindrà pa a la taula en arribar a casa. No obstant això, "el nostre pa de cada dia" fa que em plantegi quin és aquest aliment que necessito. Quin pa quotidià em falta? Amb quines coses sacio la meva "fam" de cada dia? ¿Venen de Déu o vaig pidolant cada dia molles de coses que no m'acaben d'omplir?
Jaume Espiniella, sj


Comentaris

  1. Ivan Morales 2n ESO A Sant Gabriel Sant Adria

    Aquesta reflexio esta molt be ja que ens ensenya que quan resem no resem nomes per nosaltres sino per tots

    ResponElimina
  2. Pedro Reyes 2nB ESO Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià


    Està bé.

    ResponElimina
  3. Claudia Haro Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià del Besòs
    M'ha agradat la reflexió

    ResponElimina
  4. Martina Díez 2nA, Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià
    M'ha semblat una bona reflexió per començar el dia.

    ResponElimina
  5. David Sánchez 2nA ESO Sant Gabriel de Sant Adrià

    Aquesta reflexió m'agradat

    ResponElimina
  6. Aina Urbano, Sant Gabriel, 2nd B.
    Que hauríem de ajudar a tothom sigui per el que sigui, ja que penso que aquesta reflexió té raó

    ResponElimina
  7. Pau Vázquez 2nd B ESO de la escola de Sant Adria del Besos

    Aquesta reflexió m'agradat molt perque parla de preguntes i fets que ens podrem preguntar o passar a nosaltres en qualsevol moment

    ResponElimina
  8. Ana Padró 2n A Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià

    Aquesta reflexió està molt bé per començar el dia, et fa donar-te compte de que ets molt afortunat per tot el que tens, no només coses materials.

    ResponElimina
  9. Lucía Juárez Col•legi Sant Gabriel de Barcelona18 de març del 2019, a les 8:16

    Pensem que tenim tot, però quan ens trobem un obstacle ens donem conte de que no és així. Davant de qualsevol obstacle, necessitem paciència, força, voluntat i valentía. Principalment has de tenir aquestes coses, ja que si no l’obstacle es pot fer més gran cada vegada.

    ResponElimina
  10. Marta Casado Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià del Besòs

    La reflexió m'ha agradat molt, i la veig molt necessària

    ResponElimina
  11. laura vila 2nb ripllet18 de març del 2019, a les 8:18

    ens diu que no nomes em de pensar amb nosaltres, també hem de pensar amb els demès

    ResponElimina
  12. yaiza Jimenez 2n b ripollet18 de març del 2019, a les 8:19

    hem de saber que no estem sols, i hem de pregar perque deu ens acompanyi i ens ajudi a superar els reptes

    ResponElimina
  13. Irene Ruiz 2nB Ripollet18 de març del 2019, a les 8:19

    Aquesta reflexió ens ensenya a valorar el que tenim

    ResponElimina
  14. Neus Herrerías 2nB Ripollet18 de març del 2019, a les 8:19

    La reflexió va sobre un alumne que resa abans d'un examen. Llavors s'adona de tres coses: que està resant per a més persones, que està resant en el present i que és un afortunat perquè té el pa de cada dia.

    ResponElimina
  15. Està molt bé per que crec que ens fa reflexionar sobre el que tenim i no valorem.

    ResponElimina
  16. Jordi Mañosa 2nB Ripollet18 de març del 2019, a les 8:20

    aquesta reflexió ha estat molt be , ens diu que si em de resar, resem per tothom no domes per nosaltres mateixos

    ResponElimina
  17. Víctor López Rodríguez 2nBRipollet18 de març del 2019, a les 8:21

    la reflexió ha estat interesant ja que ens diu que hi han tres coses nececaries

    ResponElimina
  18. Esther Rodellar / Col·legi Sant Gabriel de Ripollet / 2nB.

    És una reflexió que té molta raó per 3 motius: Quan demanem hem de demanar en plural i no nomès per a nosaltres. Ens hem de fixar en el avui i no en demà, ni ahir, ni demà passat. I, que hem de donar les gràcies i sentir-nos agraïts per tenir pà a la nostre taula sempre.

    ResponElimina
  19. Yaiza Tejada 2nB Ripollet18 de març del 2019, a les 8:22

    Estic d'acord amb la reflexió perquè ens hem de donar contar de que hem de valorar més el que tenim .

    ResponElimina
  20. Sara González Estalayo 2nB - Sant Gabriel Ripollet18 de març del 2019, a les 8:22

    La reflexió ens explica que quan resem:
    1- També resem pels demés.
    2- No és demà o demà passat, sinó que és avui.
    3- Som afortunats de tenir pa a la taula.

    ResponElimina
  21. Adrià Simon (Sant Gabriel Ripollet 2nEso)18 de març del 2019, a les 8:22

    Amb aquesta reflexió podem aprendre que tothom sóm germans i tenim que compartir entre nosaltres i que tenim que vivir en el present.

    ResponElimina
  22. Iker Gómez 2nB Ripollet18 de març del 2019, a les 8:22

    Jo crec que esta be perque el pa es molt important per la nostra vida

    ResponElimina
  23. marina román 2nB Sant Gabriel Ripollet18 de març del 2019, a les 8:23

    Jo crec que la reflexió està molt bé perque et dona a pensar que em de donar gràcies per moltes coses que tenim al nostre entorn. Per exemple: tindre menjar cada dia a la taula, els amics, la família etc...

    ResponElimina
  24. Jo crec que abans de fer un examen el noi intenta valorar tot el que té, els seus amics, la familia...

    ResponElimina
  25. JiaLe Zhao - Col·legi Sant Gabriel Ripollet18 de març del 2019, a les 8:24

    Jo crec que aquesta reflexió ens fa pensar que nosaltres sempre creïem que ho podem tot, pero no sempre aconseguim tot sense companyia, sense algú per ayudar-nos.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies