Passa al contingut principal

PENSEM-HI: Turista o pelegrí

Turista o pelegrí
Al turista se'l veu freqüentment enregistrant-ho tot amb el mòbil: fotografiant les visites, els carrers, obtenint llargs vídeos de cada explicació... El pelegrí, en canvi, s'ha desposseït de la necessitat de capturar i acaparar experiències. Ell prefereix viure les experiències tal com són. Gaudir d'elles, captar amb els sentits l'"ànima" de la gent que l'envolta, de la ciutat... Al final, el turista té un disc dur més ple de fitxers. El pelegrí té un cor més ple de noms, anècdotes, vivències. El turista té més. El pelegrí és més feliç. Déu ens convida a assaborir la vida: ens dediquem a gravar moments, o bé procurem viure'ls en plenitud?.
@pregaria.cat

Comentaris

  1. Adrià Gómez alumne 2nA Sant Gabriel Sant Adrià
    Aquesta reflexió em sembla que potser té raó,però prefereixo viure experiències amb moltes fotos i videos per temps després recordar aquelles experiències.

    ResponElimina
  2. Ines Vidal 2on ESO A Sant Gabriel
    Jo hem considero més un turista però m'agradaria ser més com el pelegrí.

    ResponElimina
  3. Pau Vázquez escola sant gabriel 2n A de Sant Adria del Besos

    M'ha semblat molt inetresant perquè el turista em recorda molt ha mi perquè jo estic tot el dia amb el mòbil

    ResponElimina
  4. Alex Pimentel
    Colegi Sant Gabriel, 2n A
    Sant Adria del Besós

    Yo soc més turista perqué m'agrada capturar el moment del viatge o excursió que en aaquell moment estic fent.

    ResponElimina
  5. sg Sant Adrià 2nA ESO Eva Caparroz:
    Jo crec que aquest cas jo seria turista, perque m'agrada capturar les coses i així poder revivir-les mes tard i a la vegada poder disfrutar i aixó no hem fa "menys feliç" que el pelegrí.

    ResponElimina
  6. Mario Gómez 2nA Col·legi Sant Gabriel
    A mi em sembla que el turista pot recordar més fàcil les seves bones experiències però el pelegrí recorda amb més detall els seus bons moments. Jo sincerament no em puc decidir jo seria els dos.

    ResponElimina
  7. Víctor Palou
    Col.legi Sant Gabriel
    Sant Adrià del Besós
    2nA ESO

    Jo em considero el pelegrí per que m'agrada enrecordar-me de les coses que veig, en lloc de estar pendent de la camara per fer fotos.
    Prefereixo viure els moments en plenitut.

    ResponElimina
  8. Xavi Ruiz
    2n A ESO
    Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià:
    Em simbla bé aquesta reflexió per que ens explica les diferències entre les diferents persones.
    En aquest cas m'identificaria sent un turista per que és el que més em semblo, perque registro les coses en videos o fotos.

    ResponElimina
  9. Júlia Canalda
    2n A Sant Gabriel Sant Adrià
    Jo considero que sóc les dues coses per que faig moltes fotografies i videos quan vaig de viatge, però tamabé m'agrada gaudir de tot amb els meus sentits, viure experiències, i conèixer a gent nova.

    ResponElimina
  10. Siyuan Chen Sant gabriel Sant Adrià 2 ESO A:
    Jo crec que sóc un pelegrí que viu disflutant la vida i de vegades com un turista memolitzant-ho tot.

    ResponElimina
  11. Laia Ortega Sant Gabriel Sant Adriá 2nA-ESO

    Jo sóc turista m'agrada fer fotos m'agrada deprés mirarlas i enrrecordarme de aquells moments

    ResponElimina
  12. Miriam Boukenadel 2nA ESO colegi sant Gabriel de Sant Adria.
    Jo crec que soc més com el Pelegrí, per que prefereixo viure les experiències tal com són.

    ResponElimina
  13. Joel latorre 2nA ESO Sant grabiel de sant adria del besos: Jo soc peregri perque m'agrada veure el moment del viatge

    ResponElimina
  14. Anna Melián colegi Sant Gabriel de Sant Adrià
    Jo considero que sóc turista perque m'agrada la naturaleza fer fotos videos etc...

    ResponElimina
  15. Evan Nolla 2nA d'ESO del Col·legi Sant Gabriel de Sant Adrià.

    Jo sóc les dues coses, turista i pelegrí perquè sempre que viatjo faig moltes fotos i m'agrada captar el moment d'on he estat, i també sóc peregrí perquè en moltes ocasions intento desconnectar del mòbil i prestar atenció al que m'envolta.

    ResponElimina
  16. Isabella Montaño Alumne 2n d'ESO A de l' escola Sant Gabriel de Besós

    Jo considero que sóc les dues coses; tan turista com pelegrí perquè depenent el moment i amb les persones amb les que comparteixo.
    Sóc més de pelegrí si estic amb la meva família perque aprofito tot el temps possible.

    ResponElimina
  17. dunia colegi sant grabiel santadria del besos 2n ESO crec que soc una mica de turista i una mica de pelegrí. me ha agrada per que se que es una realitat.

    ResponElimina
  18. Alba Santiago
    2n A ESO
    Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià

    Jo em conidero les dues coses, turirsta i pelegrí. Quan viatjo a altres ciutats i paisos em dedico més a fotografiar les coses, pero quan soc a la meva ciutat no faig fotografies.

    ResponElimina
  19. Maria
    Col.legi Sant Gabriel
    Sant Adria del Besós
    2nA ESO

    Yo hem considero turiste y no peregri

    ResponElimina
  20. Guillem Rodríguez
    2nA
    Cole Sant Gabriel
    Yo sóc turista, perquè yo depenc bastant de la tecnología.

    ResponElimina
  21. Adrián Baos Col·legi Sant Gabriel de Barcelona 2A

    Em considero turista perquè encara que ho vegis i no facis fotos a la llarga s'oblidarà.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies