Passa al contingut principal

PREGAcine: La poda

La poda 
Aquest vídeo forma part de sis vídeos de sensibilització amb els quals Cáritas Espanyola vol conscienciar sobre les conseqüències que té el nostre model de societat, com a pas previ al necessari compromís en ser partícips de la seva transformació. La poda ens parla que hem de ser conscients que la pobresa i l'exclusió social són generades pel nostre model social. Les diverses crisis generen un augment de les persones en aquesta situació. No obstant això, en els períodes de bonança, segueix havent-hi grans bosses de població que es mantenen sota els llindars de la pobresa i l'exclusió social.
Després de veure el vídeo fes-te aquestes preguntes:
• Què significa per a tu «estar exclòs»? ¿Es pot viure en una societat al marge de les persones pobres i excloses?

Comentaris

  1. M'ha semblat molt interesant perque amb una planta han representat el que para en la nostre societat actualment

    ResponElimina
  2. Blas Llamas Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià de Besós20 de novembre del 2019, a les 8:11

    Aquest video em diu que nosaltres (els humans) no sabem convivir amb persones excloses o persones que siguin pobres, jo crec que té molta raó.

    ResponElimina
  3. Sant Gabriel Sant Adrià 2nA:
    Hem sembla una realitat avergonyint de el país i crec que tindrien que intentar millorar-ho.

    ResponElimina
  4. Crec que hauríem de canviar radicalment el porcentatges de la gent exclosa socialment.

    ResponElimina
  5. Ines 2nA Eso Sant Gabriel sant Adrià20 de novembre del 2019, a les 8:13

    M'ha semblat molt bé perque ajuda a concienciar a les persones (jo inclosa) de la situació actual.

    Per mi estar exclòs significa estar sol, allunyat, fora de la majoría.

    ResponElimina
  6. Per a mi, estar exclòs és que la gent del teu voltant fes com si no existeixis.
    No es pot viure en una societat on la gent rebutja als altres ja que si ens agafa a nosaltres, necessitaríem ajuda, com qualsevol altre.
    Col·legi Sant Gabriel, Sant Adrià, 2n A ESO.

    ResponElimina
  7. 2n A ESO
    Sant Gabriel de Sant Adrià
    El que diu la reflexió es veritat i no deuría de ser així .

    ResponElimina
  8. Guillem Rodríguez 2n A Sant Adrià20 de novembre del 2019, a les 8:14

    Bona reflexió, el vídeo té raó

    ResponElimina
  9. Sant Adrià escola Sant Gabriel 2 ESO A:
    M'ha agradat molt les paraules que posa al final i li trobo amb molta sentit.

    ResponElimina
  10. Víctor Palou Atienza Sant Gabriel Sant Adrià20 de novembre del 2019, a les 8:14

    La reflexió d'avui m'ha semblat molt interesant per que com ho explica el video, la societat és així.

    ResponElimina
  11. Xavi Ruiz 2nA Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià20 de novembre del 2019, a les 8:14

    Es veu com descarten a les diferents ramificacions de la societat representat en un arbret petit, això em sembla que es el que estem vivint just a l'actualitat

    ResponElimina
  12. Alba Santiago 2n A ESO Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià20 de novembre del 2019, a les 8:14

    M'ha semblat interessant la comparació que fan amb la planta i la nostra societat.

    ResponElimina
  13. Sant Gabriel Sant Adrià de Besòs 2nA ESO
    Aquesta reflexió em sembla molt bé perquè la exclusió és un tema molt important que almenys a mi no m'agrada gens,per lo tant sinó ens agrada que ens ho fassin a nosaltres no ho fem a les altres persones,excluir sigui pel motiu que sigui està malament i n'hi ha molta gent que està patint això.

    ResponElimina
  14. Júlia Canalda 2n A E.S.O. col·legi Sant Gabriel Sant Adrià20 de novembre del 2019, a les 8:15

    Per a mi estar exclós significa que la societat no t'accepta, encara que avui en dia lo societat no t'accepta per motius insignificants com la teva raça, edat, familia, i altres coses d'aquest estil.

    ResponElimina
  15. Evan Nolla 2nA Col·legi Sant Gabriel de Sant Adrià20 de novembre del 2019, a les 8:16

    Aquesta reflexió per a mi ha estat bé perquè ha sigut una manera rebuscada (no molt) de dir-nos el significat reflexió

    ResponElimina
  16. Yaiza Rubio 2N A ESO ripollet20 de novembre del 2019, a les 8:21

    m'ha semblat molt bona reflexió, tot i que no he entes molt be lo del excluiment social. bon video m'ha fet pensar.

    ResponElimina
  17. bintu sillah 2nA eso ripollet20 de novembre del 2019, a les 8:21

    les persones que la senyora a tallat son molt important

    ResponElimina
  18. Josep Martí 2A ESO Ripollet20 de novembre del 2019, a les 8:22

    Totes les persones som sers socials i desitgem compartir el millor de nosaltres mateixos amb amor.

    ResponElimina
  19. Martina Cambrón 2ESO. A Ripollet20 de novembre del 2019, a les 8:22

    m'ha semblat é el video que motra la societat com esta

    ResponElimina
  20. aquest vídeo m'ha semblat molt bé, perquè tothom ens mereixem el mateix que tothom i ademés esta exclòs de la societat es que ningú et vol ajudar i que ningú t'ajudarà.

    ResponElimina
  21. Aquest video m'ha semblat que és una pura realitat.

    ResponElimina
  22. la exclusió es una societat molt important, les paraules del final tenia molt sentit i m'agradat molt

    ResponElimina
  23. Aquesta reflexio m'ha fet reflexionar sobre lo que esta pasant ara en tot el mon, hi han moltes persones que no troben traball o un lloc on puguin viure y aixo afecta a moltes persones donç e reflexionat sobre lo que tinc jo, tinc un lloc on puc viure i els meus pares tenen traball on consegueixen diners per poder pagar tot lo necessari per a mi i el meu germá, i per aixo reflexiono sobre les persones que no tenen res.

    ResponElimina
  24. Daniela Hidalgo 2n A ESO Ripollet20 de novembre del 2019, a les 8:24

    el video representa el estat actual del dia a dia pero les persones no es donen compte,aquet video esta molt be representat

    ResponElimina
  25. es un missatge molt bonic i crec que no hem d'excluir a nungu

    ResponElimina
  26. totes les persones son igual y les hem de tractar igual

    ResponElimina
  27. No esta malament pero eso no es problema de la sociedad eso es problema de la gente embez de hacer el vago i no trabajar que busquen trabajo i que si no encuentran en españa o en cataluña que hagan igual que los marroquies i que se ballan a otro pais los españoles como si se tienen que ir a america pero que trabajen porque maduraran i aprendran cosas nuevas i no seran tan inocentes

    ResponElimina
  28. Aquesta reflexió es un conscienciament de com està dividida la nostra societat, de quin rol tenim cadascú i com ens veu la societat.

    L'exclusió social o la divisió de societats, és una discriminació total. Ningú és inferior a ningú i tots hem de conviure.

    3rA, Sant Gabriel Barcelona, Guiomar Palomeque

    ResponElimina
  29. Tots tenim dret a viure una vida plena, tant d'oportunitats com de drets. Ningú té més drets que els altres, perquè tots som persones independentment de qui siguin els nostres pares, el nostre país, el nostre sexe, el nostre color de pell, la nostra identitat i orientació sexual i la nostra edat. Tots hauríem de tenir les mateixes oportunitats per a tot.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies