Passa al contingut principal

PENSEM-HI!: Caminar costa amunt

Caminar costa amunt
De vegades cal caminar costa amunt. Hi ha moments en què la càrrega es fa pesada, en què el present, en mil formes, em porta a dubtar: ja sigui a través d'exàmens, dificultats en el treball, relacions humanes que es compliquen... Llavors és el temps abonat per al dubte o fins i tot per a la rendició. «Ja no puc més», «això és una porqueria...» «quina forma de perdre el temps...», «jo no serveixo per a aixó...» Un rosari d’autocrítiques i laments em ve als llavis i al cor. Potser he d'aprendre que, quan la vida es faci dura, quan em pesin les situacions, quan em vegi esgotat, quan m’aguaiti el fracàs, encara puc tornar a Déu, i demanar-li: «dóna'm força, Senyor». @pastoralsj

Comentaris

  1. col·legi sant gabriel viladecans 2nb

    Sempre s'ha d'afrontar tots els reptes que s'ens presenten en l'actualitat i ho hem de conseguir i lluitar sigui com sigui de difícil, mai ens hem de rendir...

    ResponElimina
  2. 2nB Eso Sant Gabriel Viladecans

    Deu ens ayuda a superar les nostres dificultats

    ResponElimina
  3. Viladecans ( donam força señor!)

    ResponElimina
  4. Soc realista, raó no li falta. Hi ha de vegades que necessitem fer-nos autocrítiques per veure la realitat.

    ResponElimina
  5. Col·legi Sant Gabriel Viladecans 2nB,
    No ens hem de rendir, mai hem the llençar la tovallola. :)

    ResponElimina
  6. Yo agafo els anims de descansar de dormir i de relaxarme. Em paro em relaxo estiro i a fe esport.

    ResponElimina
  7. Júlia Navarro col·legi Sant Gabriel 2nB23 de gener del 2020, a les 8:14

    És molt important que no ens rendim ja que si no provem aconseguir el que volem mai ho tindrem. Encara que a vegades, es pot fer complicat.

    ResponElimina
  8. Aquet text és molt bonic i te sentit al que diu perque això passa, pero cada persona o controla de una forma diferent, en aquet cas li demana a Deu pero yo per exemple no faig això sino que penso la part bona de la situació.

    ResponElimina
  9. 2nB ESO Viladecans

    Aquesta reflexiò m'aha fet questionarme moltes coses ;)

    ResponElimina
  10. Nerea Ramirez 1ºB ESO

    Sempre tens de lluitar per lo que vols conseguir.

    ResponElimina
  11. A mi em dona força el futur,com aniria si no faig aixo o si el faig que em pasaria.

    ResponElimina
  12. Aina Serrano 1ESO B

    Jo quan em trobo en una dificultat, em dic a mi mateixa que no serveixo per fer aquella cosa, o que mai ho aconseguiré, però a la vegada penso que tinc moltes ganes de aconseguir aquella cosa i això em motiva per poder superar aquella dificultat.

    ResponElimina
  13. Hem de superar sempre les dificultats que t'enim en el camí, despres en sentirem orgullosos del que vam fer.

    ResponElimina
  14. Sant garbriel 1B

    El imposible no es iposible

    ResponElimina
  15. Biel Rodríguez 1r B.

    Moltes vegades trobo la inspiració pensant en el valor d'aquell esforç, el que donarà, el motiu per el qual l'estic fent. És aquella inspiració la que em porta a aconseguir la recompensa, amb la qual m'inspiro per a poder aconseguir la següent.

    ResponElimina
  16. Marc Medina 1rB ESO Sant Gabriel Barcelona
    Hdem va costar molt despedirme de la meva tieta, però hem vaig recuperar sabent que ella sempre estará amb mi en el meu cor.

    ResponElimina
  17. Judith 1B

    Jo cuan em trobo una dificultat que penso que no podre aconseguir, sempre m'ajuda pensar perqué vaig començar a fer-ho.

    ResponElimina
  18. Col·legi Sant Gabriel Viladecans 2nB: Dóna'm força, Senyor!

    ResponElimina
  19. Jordi Rodriguez 1B ESO SGBarcelona.

    Un moment de dificulatat es a un examen que no en surt una resposta i m'ha començo aclapararme i em dic: - No puc més deixau!. Però jo al cap d'un rato penso amb la meva avia que sempre em diu: - Jordi no t'agobis, tranquilitzat i respira profundament i deixa anar l'aire, si no et surt no passa res però tu ves pensano que ja veuras que al final ja et surtira.

    ResponElimina
  20. Jo trobo la força, pensant en la recompensa perquè per això l'estic fent.





    Iker Parra

    ResponElimina
  21. Saps el que vols pues fes-hooo

    ResponElimina
  22. Hannah corornado 2nA Sant Gabriel de BCN23 de gener del 2020, a les 8:19

    Jo no em rendeixo mai, em de tenir força per al nostre futur i lluitar per al que vols

    ResponElimina
  23. Shaila Troya 1B ESO
    Yo pensó en la gen que o a pogut superar, les consecuencies que en pot donar i que puc feru.

    ResponElimina
  24. santiago muniz 1B ESOº

    Jo a les assignatures de vegades dic no puc em costa.
    Després li dic a la professora i m'adono que és molt fàcil que no m'he de rendir que sempre trobo una solució.

    ResponElimina
  25. Has de lluitar per el que vols ja que si no ho intentas no aconseguiras res

    ResponElimina
  26. Lucía Alvira 1rb
    Quan no et surt una cosa i pensas que ho faras i et quedara malament, agafo forçes pensant en la recompensa que tindra l'esforç i com quedara despres.

    ResponElimina
  27. El cami no sempre es un linea recte

    ResponElimina


  28. La veritat es que cuan em passa alguna cosa dolenta m'intenoto tranquilitzar pensant en un altre cosa o fen alguna altre cosa diferent.
    La veritat es que las sopero vastant bè a l'hora de que si es un probleme de que m'enfado pideixo perdo rapidament pero si es un problema familiar com una perduda de algu, no ho puc superar.

    ResponElimina
  29. Luis Rodriguez Galea 1 ESO B
    Jo crec que aquesta reflexió ens vol dir, que malgrat les dificultats em de sortir en devant. Jo vaig tenir un moment no fa gaira, que em va costar molt superar. Però, el que em de fer quan ens passa això, és trobar la feliçitat dins nostre i en totes les persones. Per més que volem canviar el que ha passat, no podem, per tant ens em de centrar en l'ara i en ser feliços.

    ResponElimina
  30. Anna Rodriguez Ballesteros. 1ºB

    Yo saco forces de la meva familia.

    ResponElimina
  31. Hasan Iftikhar de 1B ESO de Sant Gabriel de Barcelona



    Una vegada quan jo era petit vaig fer una carrera molt llarga i estava molt cansat, no podia més però quan vaig veure als altres que estaven animant a els competidors i a mi, i així vaig tenir confiança amb ells i vag còrrer molt ràpid.

    ResponElimina
  32. Judit Provenza2A ESO SANT GABRIEL DE BARCELONA23 de gener del 2020, a les 8:22

    Quan trobo alguna dificultat primer penso en negatiu i que no ho aconseguiré, però després amb l'ajuda de persones ho acabo aconseguint.

    ResponElimina
  33. Claudia Molina 1B Eso Sant Gabriel

    El moment de la meva vida que he tingut de dificultat ah sigut quan estava pujan una montanya i em va costar molt pujar-la pero al final uh vaix fer

    ResponElimina
  34. Marta Ventura i Aitana Cloquell23 de gener del 2020, a les 8:23

    2A ESO SGBarcelona

    Pensem que esta reflexió es refereix a que tot te una solució i que n'hi ha que esforçar-se encara que ens costi molt, ja que amb una mica d'esforç tot es pot.

    ResponElimina
  35. Javier Herrera López 1rB ESO

    Ami em va costar superarme en Tenis i fa poc vaig subir de categoria.
    I la forma de força la sacó de la meva familia i jo m'animo i crec que el meu avi que esta mort volia verme jugar a tenis i subir de categoría.

    ResponElimina
  36. Quan em costa alguna cosa, sempre intento fer-la, però si ni hasi em surt intento demanar ajuda als meus pares o als professors. I hasi m'animen a fer coses que abans no podia.

    ResponElimina
  37. Iria Benito Barreiro 2A ESO Sant Gabriel Barcelona

    Yo penso que el text té raó, quan no podem pasar alguna cosa sempre busquem una excusa i li donem menys importancia per a sentir-nos millor.

    ResponElimina
  38. Pol Hurtado Laborda 2 ESO A Barcelona23 de gener del 2020, a les 8:24

    Pol Hurtado Laborda 2 ESO A Barcelona

    A mi això em fa reflexionar tots els cops que m'he rendit per no saber fer una cosa, pel fet de dir que com no sabia no podia fer una cosa, però ara m'he adonat que no pel fet de no saber fer una cosa no he d'intentar-la fer. He d'afrontar tots els reptes que mica a mica m'aniran sortint a la vida.

    ResponElimina
  39. Hem de superar sempre les dificultats que tenim i que ens posa la vida, encara que ens costi.

    ResponElimina
  40. Gonzalo Carrión Martin 2 ESO A Barcelona23 de gener del 2020, a les 8:25

    Sempre s'ha d'afrontar tots els reptes que s'ens presenten en l'actualitat i ho hem de conseguir i lluitar sigui com sigui de difícil, mai ens hem de rendir..

    ResponElimina
  41. Adriana Sànchez 2nA ESO Sant Gabriel BCN23 de gener del 2020, a les 8:25

    En la vida ens trobem situacións dificils que hem de superar però a vegades costan, hi an persones que diuen aquestes frases per desfogarse pero ho acaben superant igualment.

    ResponElimina
  42. 2A Adrián Baos SG Barcelona

    Sempre dic que no puc fer-ho o que és imposible però desprès ho acabo intentant

    ResponElimina
  43. Aitor Ramírez 2A ESO Sant Gabriel de Barcelona

    Jo crec que aixo es com una etapa de la nostre vida, de vegades la vida costara molt superarla i altres no costara afrontarla.

    ResponElimina
  44. Cloe Holanda Contreras 2A ESO Sant Gabriel Barcelona

    Penso que sempre hem d'intentar superar les nostres dificultats i no rendir-se mai. El text té molta raó, les excuses sempre les posem, jo ho reconec, però sempre intento no posar-las perquè has de dir la veritat i intentar les coses que et proposes.

    ResponElimina
  45. m'ha encantat aquesta eflexió

    ResponElimina
  46. Que m' a agradat, encntat, tot messclat.

    ResponElimina
  47. Yaiza Sánchez 2nA Sant gabriel Viladecans23 de gener del 2020, a les 10:34

    Hem sembla que es una reflexió útil.

    ResponElimina
  48. No llenceu MAI la tovallola ! Perseguiu els vostres somnis i pujeu la costa amunt

    ResponElimina
  49. Claudia Moya 2nA Viladecans23 de gener del 2020, a les 10:38

    Caminar cap amunt costa

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies