Passa al contingut principal

PREGArock: Dare to Be different. Rachael Lynn

Dare to Be different. Rachael Lynn
Veure el vídeo de la cançó https://youtu.be/j17axG1s1fo
L'assetjament (escolar, laboral ...) o bullying és una violència que danya i pot destruir psicològicament, és capaç de generar molt de mal i portar fins i tot fins al suïcidi. Segons «School Violence and Bullying» (UNESCO 2017), 2 de cada 10 alumnes pateixen aquesta violència al món.
Per revertir la por i l’animalització, cal ser valents i afrontar amb fermesa la situació. D'una banda, desobeir la por de l'agressor qüestionant-lo amb valentia i creativitat, intentant recuperar-lo; d'altra banda, crear una xarxa de relacions humanes en totes direccions (que no permetin menyspreus ni amenaces). Reconeixes alguna d'aquestes actituds en tu ?, en el teu entorn?

Comentaris

  1. Anna Bujàn 4rt ESO sant adria31 de gener del 2020, a les 8:12

    de forma directe mai no he vist assetjament, pero si ho hagués fet, hagués tratat de parar al assetjador.

    ResponElimina
  2. Sofiia Yankiv Sant Gabriel Sant Adria 4tC ESO31 de gener del 2020, a les 8:14

    Algun cop he vist alguna cosa que s'acosta al bullying però res serios , com a molt vaig dir alguna cosa per defensar a la victima però res més perque no feia falta.

    ResponElimina
  3. Alba Díaz SG Sant Adrià31 de gener del 2020, a les 8:14

    Mai he arribat a entendre el perquè. Perquè han de fer mal als altres si tots som iguals. De veritat espero que amb totes les campayes i xerraes de conscienciació, aquelles persones que per un motiu (que no entenc) es senten superiors a un altre, s'adonin de que no fan cap gràcia i que fent mal no arriben a res.
    I per altre banda, si algú ho veu que no calli, que hem d'estar per auells que ho pateixen.

    ResponElimina
  4. Ivan Comorera Sant Gabriel Sant Adrià 4tC31 de gener del 2020, a les 8:15

    Jo crec que si veiem alguns cas d'aquest tipus,ens tindírem que juntar tots i parar-ho

    ResponElimina
  5. Jana Gutiérrez Geli (4tC)31 de gener del 2020, a les 8:15

    Yo si viera eso le diría que pare

    ResponElimina
  6. Sant Gabriel Sant Adrià 4tC
    Jo ajudaria a la persona que esta patint

    ResponElimina
  7. Naiara Cruz SG St Adrià31 de gener del 2020, a les 8:16

    En una ocasió vaig ajudar a l'assetjada i ho tornaria a fer.

    ResponElimina
  8. Manuel Gil Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià 4tC E.S.O31 de gener del 2020, a les 8:17

    No he estat en alguna situació així. Però si veies això , donaria suport y ànims a qui ho necessites

    ResponElimina
  9. Raúl Ruiz sg Sant Adrià31 de gener del 2020, a les 8:18

    Jo he vist un acte d'assetjament, y no vaig saber com reaccionar. Despres d'aquell dia reaccionaria rapid i aniria a ajudar a la victima.

    ResponElimina
  10. Adrià Gento, 4t C, Sant Gabriel Sant Adrià31 de gener del 2020, a les 8:18

    No recordo molt bé si alguna vegada he arribat a presenciar qualsevol assetjament, però si ha estat així, probablement el que hauria arribat a fer abans es no actuar i no fer res per impedir-ho per com era el meu caràcter. En canvi ara, hauria actuat per calmar les coses i intentar solucionar el problema.

    ResponElimina
  11. Penso que el més important és recolzar la persona, i ajudar a aturar el problema, i si no podem fer res podem ajudarla a buscar ajuda, animarla perque al menys amb tu es senti bé, i sense por.

    ResponElimina
  12. Joel Vega 4t ESO C/ SG SAB31 de gener del 2020, a les 8:22

    Durant la primària, he arribat a veure algun cas d'assetjament, i sincerament, vaig actuar en poques ocasions (cosa de la que m'empanadeixo molt). Probablement perquè creia que el conflicte no anava amb mi, perquè era un cobard i perquè no solia expressar la meva opinió.

    ResponElimina
  13. Eva Caparroz SG Sant Adrià 2nA31 de gener del 2020, a les 8:24

    Jo personalment per sort mai ho he viscut ni he viscut al meu entorn cap situació similar.

    ResponElimina
  14. En mi yo encara no m'ha passat però reconec que hi ha gent al meu entorn que deu estar sufrir.

    ResponElimina
  15. Blas Llamas Sg Sant Adrià31 de gener del 2020, a les 8:27

    Cap a la meva persona no veig actituds de bullying però si que he vist casos d'assetjaent escolar i en nigún d'aquests casos vaig actuar (cosa de la que m'empenedeixo molt).

    ResponElimina
  16. Axel Tortosa 2nEso B Sant Adrià31 de gener del 2020, a les 8:27

    No veig cap situació a clase

    ResponElimina
  17. dunia 2n ESO A colegi sant grabiel santadria31 de gener del 2020, a les 8:27

    Si que es donen aquestes situcions pero jo la he vist una vegada

    ResponElimina
  18. Abril Algar 4tC ESO Sant Gabriel Sant Adrià del Besós31 de gener del 2020, a les 8:28

    Jo, per sort, no he vist a ningú assetjant ni tampoc un assetjat, si que he escoltat a gent, propera a mi, que ha patit bullying i considero que es de ser molt poc humà el fer que una persona no vulgui venir a l'escola per culpa del que li poden dir o fer.
    No arribo a entendre el perque, perque hi ha persones amb tant odi dins seu.
    No sé que seria capaç de fer si veig algun cas d'assetjament, i menys si es gent a la que estimo.

    ResponElimina
  19. Àlex Guillén Martínez 2n ESO B Sant Gabriel Sant Adrià31 de gener del 2020, a les 8:30

    Jo crec que al nostre entorn sempre hi ha alguna situació d'aquesta però, normalment, no es veuen a simple vista.
    Jo he tingut la sort que mai he patit cap situació semblant ha aquesta

    ResponElimina
  20. Podem veure dia a dia assetjament encara que siguin petites accions que et perjudiquin o que perjudiquin algú. Llavors, no hem de veure ni una broma amb el assetjament i menys amb el que està pasant aquets últims mesos.

    ResponElimina
  21. Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià 2nA ESO
    No reconec cap actitut d'assetjament o de rebre assetjament en mi i crec que a l'escola no es dona aquesta situació actualment,encara que fa temps si,només vaig mirar,però no actuar,cosa que si tothom hagués fet com jo seguiriem igual.

    ResponElimina
  22. En el nostre col·legi si hi han situacions com aquests i bastantes, a mi m'ha pasat pero poques vegades.
    . .
    __

    ResponElimina
  23. carla bustos sant gabriel31 de gener del 2020, a les 9:34

    A mi no m'ha passat una cosa aixi pero si en algú li passes l'ajudaria

    ResponElimina
  24. en la meva opinio aquesta es una bona reflexio i hi ha molta gent que es pot pensar que es una tonteria pero els qui ho pateixen ho passen malament

    ResponElimina
  25. Abelardo Rodríguez - SG Torroella31 de gener del 2020, a les 9:34

    Necessitem canviar aspectes del nostre món que no ens agrade. Una actitud positiva, però responsable davant de tot conflicte humà es fa molt necessària.

    ResponElimina
  26. Tiare Prat 1r B Eso. SG Torroella de Montgrí

    Crec que ens hauriem de tractar a tothom igual sense importar les diferències.

    ResponElimina
  27. Sant Gabriel Torroella
    A mi em sembla molt be que pengin aquest video encontra el bullynig pq hi ha molts nens q peteixen per bullying :)

    ResponElimina
  28. Juel Uroz Zaldïvar - SG Torroella31 de gener del 2020, a les 9:36

    Molt bunica la cançor.

    ResponElimina
  29. David Benitez Marull 1r B . E,S,O, S G Torroella31 de gener del 2020, a les 9:36

    Ami em sembla molt vona manera de començar el dia per apendra dels errors que pots cometra durans els dies, semanes. messos o anys.
    Que tingeu un ultim dia d'escola molt bonic adeu a tots i a totes.

    ResponElimina
  30. Jan Mas 1B.E.S.O. Sg Torroella de Montgrí31 de gener del 2020, a les 9:36

    No es normal ni acceptat cap tipus de bulling encara que sigui només un dia NO pot ser i entre tots ens hem d'apinyar per fer desapareixre el bulling.
    Molt bona reflexió.

    ResponElimina
  31. Nil Westhoff Molinas Sant Gabriel Torroella31 de gener del 2020, a les 9:36

    crec que és una bona reflexió per a qui li fan i per a qui o fa ja que és un tema molt serio. Bon cap de setmana a tots!!

    ResponElimina
  32. Quim Creixell Masllorens 1r ESO Torroella de Montgrí31 de gener del 2020, a les 9:37

    Necessitem canviar aspectes del nostre món que no ens agrade.

    ResponElimina
  33. Andreu Ayllon -SG Torroella31 de gener del 2020, a les 9:37

    Aquest tipus de violencia pot probocar coses indesitjables i que hem d'evitar tots els nens i nenes de no ficanse de part del dolent.

    ResponElimina
  34. La veritat, no entenc com les persones que fan aixó es diverteixen fent mal (tant psicologic, com físic) no ho arrivo a entendre.

    ResponElimina
  35. Mia M. Westmoreland - SG Torroella31 de gener del 2020, a les 9:38

    Tot això s'ha de parar, és molt trist que alguna persona hagi de viure això.

    ResponElimina
  36. No es normal ni acceptat cap tipus de bulling encara que sigui només un dia NO pot ser i entre tots ens hem d'apinyar per fer desapareixre el bulling.
    Molt bona reflexió.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ho sento molt Jan Mas peró m'ha semblat una bona nroma noi

      Elimina
    2. EM SEMBLA BÉ MOLT BÉ JAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Elimina
  37. Quim Creixell Masllorens 1r ESO Torroella de Montgrí31 de gener del 2020, a les 9:38

    Jo crec que si veiem alguns cas d'aquest tipus,ens tindírem que juntar tots i parar-ho.

    ResponElimina
  38. Paula Moreno - SG Torroella31 de gener del 2020, a les 9:39

    A mi mai m'ha passat, però coneixo una persona que si i sè que es va sentir molt malament.

    ResponElimina
  39. Sant Gabriel Torroella
    Hem de canviar la manera de fer, no podem seguir petint bullying a les escoles.

    ResponElimina
  40. Hugo felipe gonzalez SG Torroella de Montgri31 de gener del 2020, a les 9:40

    Hugo felipe gonzalez


    A mi m'agrada aquests videos perque et fan reflecsionar molt i son molt bonis

    ResponElimina
  41. Maria Seguí Figueras 1er Beso SG Torroella de Montgri31 de gener del 2020, a les 9:40

    Jo crec crec que és una molt bona reflexió perquè a vegades no hi penses però la gent que li passa ho pateix de veritat.
    Hi ha molts nens/es que pateixen bulling

    ResponElimina
  42. Alfie King Sant Gabriel Torroella de Mongrí31 de gener del 2020, a les 9:41

    Molt BONIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  43. Colegi sant gabriel Torroella Eduard Fuster Trias 1rB ESO

    La cancó em sembla una preciositat, bon cap de setmana.

    ResponElimina
  44. Laia Barrios SG Torroella 1er ESO

    És molt bona reflexió i necessari per moltes escoles que pateixen el bulling.

    ResponElimina
  45. Arnau Payet Coll 1rB ESO Torroell De Montgrí31 de gener del 2020, a les 9:43

    La canço és molt bonica i reflexa molt bé el que passa en moltes escoles. Molt bon cap de setmana a tots!!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies