Passa al contingut principal

CONTEMPLAR: En qui confies?

En qui confies?
Mira la imatge, comenta-la i respon a la pregunta
Avui és Sant Josep i celebrem el dia del pare. És, per tant, una molt bona ocasió per mostrar una atenció especial a la relació amb el nostre pare i reforçar-ne els llaços de confiança.
Per una altra banda, pensem també en el Pare. De vegades ens costa de confiar en Déu, en les seves propostes... Ens revestim de seny, plens de seguretat i encaixats amb els esquemes que sempre han marcat el nord de les nostres vides... 
I aquesta és la confiança que mantenim davant de Déu: sempre que li demanem alguna cosa d'acord amb la seva voluntat, ell ens escolta. 1 Jn 5, 14

Comentaris

  1. Molt bon dia a tots, començem per comentar aquesta imatge, en primer lloc voldria destacar que representa molt clarament el obstacla que ha de superar fins arribar al seu pare, pero entre aixo i el pare hi ha una condició i es la confiança que ha de tenir el nen al pare de que estigui segur de que l'agafarà i en segon lloc la confiança del pare en que agafara el fill perque arribi als seus braços i mostrar-li que sempre pot confiar en ell.
    Responen a la pregunta jo confio en els meus familiars mes aviat avis que pares perque puc confiar en ells ja que tenen mes experiencia i hem donen un altre punt de vista que no el meu que normalment es negatiu i les ultimes persones en que jo confio son els meus amics de veritat els TTs ja que saben que ells poden confiar en mi i jo en ells perque hi ha un vincle d'amistat que no ens separa.
    I fin aquí la reflexió d'avui que tingueu un bon dia del Pare.

    ResponElimina
  2. Michelle Asuart 2nB ESO Ripollet19 de març del 2020, a les 10:24

    Bon dia, avui aquesta reflexió pel que puc obvservar, i pel que puc comentar sobre la imatge és que avui sobretot en el dia de el pare podem establir millors vincles amb el nostre pare, i la veritat, ha vegades aquests vículos com podem veure es deuen a la confiança d'un fill al seu pare com a la imatge, ha que com podem veure el fill ha de tenir confiança absoluta en el seu pare per deixar-se caure i sobretot de tenir en clar que el seu pare li va ha agafar i no li deixarà caure mai, ja que això també pot ser reflectit com una paràbola, ja que sempre en diferents situacions, ja siguin difícils o fàcils, el nostre pare va a estar ahi per aixecar-nos i ajudar-nos.
    En les persones en les que mes confio de tot aquest món, serien principalment els meus pares, ja que han estat des del minut 1 ajudant-me a superar tot, i mai han deixat que em caigui.
    Després anirien els meus amics/amigues, yaq ue en ells també puc confiar moltissim, ja que també alguns han estat en els moments més difícils, i per últim però no menys important la resta de la meva família, ja que ha ells no els veig tan seguit i no han pogut estar en tants moments com els meus pares i els meus amics per ajudar-me i donar-me la seva confiança.
    Fins aquí la reflexió d'avui.
    Bon dia del pare!

    ResponElimina
  3. Gemma Justo Medrano SGBarcelona19 de març del 2020, a les 11:33

    De petita, quan el pare o la mare em portaven de la mà, jo em sentia tan segura que ni tan sol pensava en la seguretat. Confiança absoluta. No importava que pel camí hi hagués obstacles perillosos, un cotxe que passava, un patinet a tota velocitat i sense frens que ens fregava sense veure'ns... Jo podia anar ben tranquil-la perquè en qualsevol moment, la mà del pare m'alçava un metre i esquivava els petits desastres. Fins i tot erar divertit. Ara, que sóc jo qui els cuida, sento més que mai la mà tendra del Pare Bo, del Pare de Jesús, del nostre Pare, que m'acull i em convida a caminar.

    ResponElimina
  4. Bon dia, avui és un dia molt important, un dia dedicat els nostres pares. És un dia en el qual no importa res més que l'amistat i amor que compartim amb el nostre pare. Una persona que ens cuida, en consent, ens estima. Una persona que ho deixa tot pels seus fills. Jo confio 100% en el meu pare. Quan tinc por vaig amb ell, quan em sento malament vaig amb ell. I hem de tenir això mateix amb un altre pare, un pare que ens estima molt, un pare que no sempre la gent veu. El nostre pare del cel. Déu és una persona que ens estima molt i en qui hauríem de confiar tots plenament.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Inés Gordillo Sant Gabriel de Barcelona

      Elimina
  5. Adela Justo Medrano, Sant Adrià de Besòs. ESO-BATX

    Avui, mirant aquesta imatge he tornat a sentir la seguretat que em donava el meu pare quan de petita em portava de la mà el diumenge a comprar xurros mentre la mare feia la xocolata. El viatge era curt, però jo em sentia la persona més important del barri. Semblava que volava més que caminar.
    Aquesta confiança plena, sense dubte, és la que vull tenir avui amb Déu Pare, que em guia i m'acompanya en el meu camí. Que poguem sentir tots com camina amb nosaltres.

    ResponElimina
  6. Xavi Nuez Afan 2nA Ripollet19 de març del 2020, a les 12:46

    Avui es el dia del pare i crec que avui hem de pensar solament en ells, tota l’amistat i l’amor que et dona un pare ningú més t’ho pot donar i per això avui com tots els dies hem de fer que passin un dia molt bo.

    ResponElimina
  7. Bon dia, avui aquesta reflexió pel que puc obvservar, i pel que puc comentar sobre la imatge és que avui sobretot en el dia de el pare podem establir millors vincles amb el nostre pare, i la veritat, ha vegades aquests vículos com podem veure es deuen a la confiança d'un fill al seu pare com a la imatge, ha que com podem veure el fill ha de tenir confiança absoluta en el seu pare per deixar-se caure i sobretot de tenir en clar que el seu pare li va ha agafar i no li deixarà caure mai, ja que això també pot ser reflectit com una paràbola, ja que sempre en diferents situacions, ja siguin difícils o fàcils, el nostre pare va a estar ahi per aixecar-nos i ajudar-nos..

    ResponElimina
  8. Daniel Bentué Escalona SG Sant Adrià19 de març del 2020, a les 14:03

    La imatge em diu que la confiança fa néxier el somriure i el riure! Bon dia del pare i bon Sant Josep!!

    ResponElimina
  9. Alvaro Mariño 2nB Sg Ripollet19 de març del 2020, a les 16:13

    Jo crec que quan ens anem fent adolescents anem perdent la confiança amb els pares, pero no hauria de ser aixi i hem se resuperar aqueta confiança i seguretat que teniem abans amb ells.

    ResponElimina
  10. Nayara Martinez 2n ESO A Sant Gabriel Ripollet19 de març del 2020, a les 17:15

    Hi ha una condició i es la confiança que ha de tenir el nen al pare de que estigui segur de que l'agafarà i en segon lloc la confiança del pare en que agafara el fill perque arribi als seus braços i mostrar-li que sempre pot confiar en ell.
    Responen a la pregunta, jo confio en els meus familiars mes aviat avis que pares perque puc confiar en ells ja que tenen mes experiencia i hem donen un altre punt de vista i les ultimes persones en que jo confio son les meves amigues de veritat ja que saben que elles poden confiar en mi i jo en elles perque hi ha un vincle d'amistat que no ens separa.

    ResponElimina
  11. Clàudia Godayol 1B ESo Sg ripollet19 de març del 2020, a les 21:33

    Avui es un dia molt especial per als nostres pares, encara que estiguem en aquestes condicions de quarentena per el coronavirus, pares de tot el mon segueixen treballant i esforçant, per ami aixo es un acte de valor, s'arriscan a ser contagiats pero segueixen sense mirar enrere.

    ResponElimina
  12. La imatge em transmet confort i felicitat perquè ens dona a pensar en la confiança que tenim amb els nostres pares. És important ser feliç amb els qui ens envolta i per això hem de confiar amb ells i tenir un bon vincle i més ara per la situació en la que ens trobem!!

    ResponElimina
  13. A mi aquesta foto hem transmet moltes coses records pero sobre tot confiança amb el pare i els bons moments amb ell, en els moments difícils ell estava alla i sempre esta alla al meus costat

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies