Passa al contingut principal

Relats: Cafè, si us plau!


Una filla es queixava al seu pare que res no li sortia bé. Es donava per vençuda. 

El seu pare, xef de cuina, va omplir d’aigua tres olles i les posà al foc. En una hi tirà pastanagues, a l’altra, ous i, a l’última, grans de cafè. Al cap de 20 minuts d’ebullició, les tragué del foc.

La filla, sorpresa i intrigada preguntà: –Què significa tot això, pare? 

La va fer apropar perquè toqués les pastanagues. Notà que eren toves.

Després li demanà que agafés un ou i el trenqués. S’adonà que l’ou era dur.

Després li demanà que tastés el cafè. Aquells grans de cafè, després d’estar-se en aigua bullent, havien canviat l’aigua.

Ell li va explicar que els tres elements s’havien hagut d’enfrontar amb la mateixa adversitat: l’aigua bullent! Però havien reaccionat de forma diferent. 

Quan l’adversitat truca a la teva porta, com hi respons? Quin dels tres elements ets tu? Per no haver d’improvisar quan ens arriba, des d’ara què hauríem de modificar?

Per tant, accepto de bon grat les febleses, les injúries, les adversitats, les persecucions i les angoixes per causa de Crist. Perquè quan sóc feble és quan sóc realment fort.. 

2 Corintis 12, 10


Comentaris

  1. María salvat, 4rt b eso, sg sant Adria.
    CREC que jo sería l'ou ja que crec que sóc una nena bastante dura davant qualsevol situació

    ResponElimina
  2. Youssef Bakali, 4t b ESO, sg sant adria.
    Jo sería l'ou.

    ResponElimina
  3. Joel Gonzalez Garcia 4tB ESO
    Soc com el cafè

    ResponElimina
  4. Xènia Santín, 4tb eso, SG Sant Adrià.
    Jo crec que sería el cafè, perquè sóc una nena que depenent de la situació va cambiant el seu estat d'ànim.

    ResponElimina
  5. Aleix Diaz / 4tB ESO /Sant Gabriel , Sant Adrià de Besós.
    Jo crec que sería l 'ou.

    ResponElimina
  6. Alex Marcos 4º ESO B SG Sant Adrià

    Jo crec que sóc més bé amb el cafe, ja que davant les diferents adversitats que em dóna la vida no només m'adapto, sinó que també la canvio la situació

    ResponElimina
  7. David Climent, 4t B ESO, Sg Sant Adrià.

    En unes situacions puc ser l'ou i en altres la pastanaga

    ResponElimina
  8. Nuria Muñoz 4tB ESO Sant Gabriel Sant Adrià del Besòs

    Jo crec que depenent de la situació i el moment seria o l'ou o la pastanaga, perquè podria actuar i reaccionar de diferents maneres segons el que faci o em passi.

    ResponElimina
  9. Shiyu Chen 4t B ESO Col·legi Sant Gabriel de Sant Adrià de Besòs.
    El element que em identifico es el café

    ResponElimina
  10. Aina Urbano Sànchez, 4t B, Sant Gabriel Sant Adrià.
    Jo crec que sería el cafè ja que jo cambio depent de la situació

    ResponElimina
  11. Alba Delgado 4t B ESO Sant Gabriel San Adrià
    Jo penso que puc ser les tres, però aixó pot variar depèn la situació en la que estigui

    ResponElimina
  12. Meylan Baeza de 4tB d'ESO de l'escola Sant Gabriel de Sant Adrià
    Jo crec que soc una pastanaga, encara que per mi la millor opció és ser un gra de cafè i deixar rastre per allà on passa.

    ResponElimina
  13. Marc Casas 4tB ESO Sant Gabriel Sant Adrià

    Jo sóc l'ou o la pastanaga, depenent de la circumstància.

    ResponElimina
  14. Martina Espinosa 4tB ESO Sant Adrià.
    Jo sóc la pastanaga, ja que normalment m'afecten bastant les situacions encara que al final aconsegueixo sortir endavant.

    ResponElimina
  15. Marta Casado, 4tB ESO, SG Sant Adrià.
    Jo penso que seria l'ou ja que davant d'una situació canvio depenent de com sigui, i m'enfrento a ella de la millor manera.

    ResponElimina
  16. Oriol Pérez Díaz 4tB del col·legi Sant Gabriel de Sant Adrià de Besòs.
    Soc l'ou perquè canvio depenent de la situació que estigui vivint en aquell moment.

    ResponElimina
  17. Eduard Erruz 4ºB ESO SG Sant Adrià
    Jo, davant dels problemes soc l'ou.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies