Passa al contingut principal

Relats: Canya de Bambú

El Jardiner se l’estimava més que a tots els altres arbres.
–Estimada, ara et necessito! –un dia escoltà del seu jardiner.
–Estic a punt. Fes de mi el que vulguis –respongué contenta.
–Per ser-me útil, t’haig de tallar.
–Tallar-me a mi, que soc la més maca del jardí?
–No sols he de tallar-te de soca-rel, sinó també t’he d’esporgar les branques i les fulles.
–Tingues pietat!
–Si no et puc tallar, no puc fer-te servir.
–Talla el que et sembli.
–T’hauré d’obrir per la meitat. Si no puc fer-ho, no em serveixes.
–Obre’m...!  
El jardiner la tallà, la deixà sense fulles, i la va obrir per la meitat. La portà en una font d’aigua, ben a prop d’uns camps ressecs. Connectà a la font una extremitat de la canya i orientà l’altre costat cap als camps.
L’aigua clara i fresca començà a córrer pel cos de la canya i arribà als camps. Es  plantà l’arròs i la collita fou generosa.


Ens preguntem:
Què ens crida més l’atenció del conte? 
Ho hem experimentat personalment? 
Ens sentim cridats a posar-ho en pràctica? Amb qui? Com?

Tot canvia quan som capaços d'esperar uns segons i enfocar la realitat basant-nos en l'Evangeli. En aquest moment sembla tot més nítid i més clar, i sense que la realitat sigui diferent de la que era abans, tot cobra sentit i descobrim en cada situació una oportunitat per estimar i servir.

Comentaris

  1. Què ens crida més l’atenció del conte? el seu sacrifici
    Ho hem experimentat personalment? jo penso que si
    Ens sentim cridats a posar-ho en pràctica? Si Amb qui? amb la familia i amics

    ResponElimina
  2. Jo crec que aquest conte parla del tenir que fer sacrificis personals a canvi del bé major, lo cual no sempre es fa ja que no tothom esta dispost a perdre el que més l'importa a canvi de la felicitat d'altres. Desde la meva opinió es pot fer un sacrifici personal fins a cert punt ja que si per exemple el que tens que sacrificar una persona no, però un objecte es altra historia en aquest moment es on entra l'historia de l'objecte, ja que pot pertanyer algú que hi ha no i es o a sigut donat per algú amb molta importancia per tu.

    ResponElimina
  3. El que més m'ha cridat l'atenció del conte és la manera en la que tractava l'home a la canya, es a dir, que encara que tenia que tallar una canya si o si almenys li preguntava si volia ser tallada.

    Jo suposso que si, alguna vegada l'he experimentat, si, l'hem de possar en pràctica amb la tota la gent en general, tots som persones i tots podem estimar i servir.

    ResponElimina
  4. Paula Medina 1rA
    Jo crec que aquesta reflexió parla del sacrifici per tenir un canvi major i mijor.M'agradat ja que en segons quines situacions es poden relacionar amb el conte.El conte m'ha fet reflexionar i pensar.

    ResponElimina
  5. MARIO LÓPEZ GÓMEZ 1er A

    Ami em sembla que aquesta reflexió ens vol dir que en la nostra vida tindrem que fer molts sacrificis per el nostre bé però avegades no sempre el sacrifici surt com s'esperava.

    ResponElimina

  6. Aquesta historia per a mi significa que moltes vegades tindrem que deixar els nostres bens per el bé de els altres i que sempre que vulguis fer alguna cosa sempre has de preguntar abans.

    ResponElimina
  7. Estela Roca

    jo crec que aixo parla de que de vegades ens tenim que sacrificar i a mesura que ens nem fen grans tenim que cambiar cuan estiguem preparats.

    ResponElimina
  8. Daniel Bosch 1 ESO A SG Barcelona

    Aquest conte m'ha fet reflexionar sobre el sacrifici de la canya de bambú i el seu compromís amb el jardiner, la canya ha fet el que sigui per que el jardiner estigui content.

    ResponElimina
  9. Alba 1rA
    Aquesta reflexio m'agradat i m'ha fet reflexionar.

    ResponElimina
  10. LAURA FLORES ESO 1rA
    Jo crec que es una realitat i un sacrifici, ni ha que tenir un respecte a tots.

    ResponElimina
  11. El que mes m'ha sorprès d'aquest conte és el Sacrifici que ha de fer la canya, i també l'home li pregunta si li pot tallar.

    ResponElimina
  12. Oscar Virac 1 ESO A

    Jo crec que aquesta reflexió parla del sacrifici per tenir un canvi major i mijor.M'agradat ja que en segons quines situacions es poden relacionar amb el conte amb la vida reial.El conte m'ha fet reflexionar.

    ResponElimina
  13. Jorge Correa 1rA Col·legi Sant Gabriel de Barcelona

    Ami em sembla que aquesta reflexió ens vol dir que en la nostra vida tindrem que fer molts sacrificis

    ResponElimina
  14. Alba Rodriguez Sant Gabriel Barcelona 1r Eso A
    Jo crec que la situació que té el jardiner és com quan havíem d'elegir una solució o una resposta i nosavem, o també que hem de parlar amb alguna llavor ell et preguntes coses.
    El que li passa al jardins amb una canya de bambú crec que també ens passa a les persones.

    ResponElimina
  15. Ángel Heredero Bastante 1rA

    Per a mi es que hi ha que fer sacrificis en la nostra vida i deicar-lo atras.

    ResponElimina
  16. El que més m'ha cridat l'atenció del conte es de la caya es sacrifica per que el l'home pudiera ana corrent el aigua es a dir que en algun moment de la nostra vida tenim que fe sacrificis Alex Rodriguez 1r A

    ResponElimina
  17. Alejandro Esteban Sànchez 1 ESO A SG BARCELONA

    El que em crida l'atenció és que el jardiner l'hi pregunta a la canya si vol ser tallada

    Jo crec que alguna vegada l'he experimentat i s'ha de posar en practica a tota la gent perquè tots som persones i ens podem estimar.

    ResponElimina
  18. Laret Ronquillo, 1 ESO A Col·legi Sant Gabriel Barcelona

    Jo crec que el que m'ha cridat l'atenció és que l'home li va preguntar a la canya si vol ser tallada, no ho fa directament perque les plantes també tenen vida.

    ResponElimina
  19. Nerea Saà 1 ESO

    aquesta reflexió et fa entendre, que de vegades tens de sacrifar petites coses que destaquen perquè el teu canviïs

    ResponElimina
  20. 1roA
    -La reflexció d'avui es tracta de un senyor que necessitava la canya de bambu per una font d'aigua,i podem relacionar-lo,que hauriem de cambiar un poc [o molt] la nostra manera de pensar per ajudar als altres.

    ResponElimina
  21. Alfred Bobadilla Amaya. Col·legi Sant Gabriel BCN. 1rA E.S.O .

    Hauriem de sacrificar algunes coses per canviar el nostre ser o el nostre entorn.

    ResponElimina
  22. Víctor De la Torre.Què ens crida més l'atenció de l'conte? El sacrifici de la planta de bambú. El Hem experimentat personalment? hi ha vegades que si per exemple quan un amic se li olbida el berenar li dono un paquet de galetes de les meves.Ens sentim cridats a posar-ho en pràctica? Amb qui? Com? Si,amb la familia o amb amics.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies