Passa al contingut principal

Relats: La paradoxa d’Abilene


Durant un calorós matí d'estiu, a Coleman (Texas), una família composta per un matrimoni i els sogres, està jugant al dòmino tranquil·lament al costat de la porxada. Beuen llimonada i no fan més que deixar passar el temps de manera mandrosa.
La seva casa es troba a uns 53 quilòmetres d’Abilene. Llavors, al sogre se li ocorre alguna cosa:
–Podríem fer alguna cosa més interessant. Per exemple, anar fins Abilene i menjar a la cafeteria de poble...
Tots el miren una mica sorpresos. El gendre, encara que pensa que és una bogeria, creu que ha de quedar bé amb el seu sogre:
–És clar, sí, per què no?
Llavors la seva dona, per no portar la contrària, afegeix:
–Bona idea, estimat ...
I per descomptat, la mare, en veure que tots volen anar, decideix no ser la nota discordant per no trencar l'harmonia del grup:
–Anirem!
Així que tota la família es puja al cotxe, que no té aire condicionat, i viatgen fins Abilene tot i la calor tan aclaparadora. Recorren llargs i polsosos camins i arriben acalorats al poble. Mengen un menú mediocre a la cafeteria i tornen a Coleman pels mateixos llargs i polsosos camins. A l'arribar, tots es retiren extenuats, sense dir res, pensant en per què han fet aquest ridícul viatge que no volien fer.

Per què ens deixem portar? Quan formem part d'un grup, tots volem agradar als altres i evitar enfrontaments. De vegades, per no portar la contrària, pel “què diran si em manifesto en contra”. Uns per altres, finalment tots acaben arrossegant-se i fent una cosa que cap volia fer.


Comentaris

  1. Izam Montilla Gómez Sg barcelona

    Que si ets a un grup no canviis per quedar bé, has de ser tu mateix i si no te aceptes es que no et mereixen.

    ResponElimina
  2. Laia Torrellas Ruiz / Sant Gabriel Barcelona 2nA

    Aquesta reflexió és una de les més veritables que he vist d'ençà fa un temps, una de les que més podem aplicar al dia a dia, i esque de vegades, per no quedar malament a un grup, per por al rebuig podem arribar a fer coses que no volem. No hem de tenir por d'expressar el que pensem lliurement.

    ResponElimina
  3. Samuel Calderón Escudero 2nA Sant Gabriel de Barcelona

    Penso que el text té molta raó, perquè si per voler estar en un grup, fem coses que no ens agraden, però les fem per intentar caure bé, llavors crec que si tothom digues el que pensa, no tindríem que fer una cosa que no volem per "intentar" entrar en un grup.

    ResponElimina
  4. Miquel Terrones Sant Gabriel de Barcelona 2ESO A

    Jo crec que molts de nosaltres tenim por del que diran, però en realitat som lliures de mostrar les nostres expressions i idees, no hem de tenir por per si ens jutgen, perquè cadascú és com és.

    ResponElimina
  5. Hanchen Ouyang / Sg BCN

    Crec que no ens hem de deixar portar, ja que farem coses que no ens agradaran. Hem de saber opinar i portar la contrària, has de ser tu mateix.

    ResponElimina
  6. Jared García Cuadra Sg barcelona

    Cadascú té la seva opinió o els seus gustos, no per quedar bé fer coses que no t'agraden.

    ResponElimina
  7. Adrià Soriano Alcázar 2A Barcelona
    Jo crec que no manifestem la nostra opinio al grup, ja que tenim por a ser jutjats, per aquesta rao, acabem inevitablament pensant que als demes no els importa la nostra opinio, però mai pensem que potser algú s'ens uniria al que volem fer, o fins i tot, el grup es posa d'acord i anem a un altre lloc, per tant no es malament dir la teva opinio.

    ResponElimina
  8. Lucas Helbingens 2n ESO B, Sg Barcelona

    Per treballar en un grup no és necessari compartir la mateixa opinió que l'altre, per enriquir el grup es pot donar diferents idees i escollir la que a més agradi, o fer una mescla de totes. Encara que tinguem nervis, és la nostra opinió per fer millorar el grup. Però per donar una opinió s'ha de fer amb respecte i educació, sense ofendre a ningú.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Comparteix la teva opinió de manera responsable i evita l'anonimat: Escriu el teu nom, el curs i el teu cole gabrielista. Moltes gràcies