Passa al contingut principal

Propòsits: Menys queixa i més gratitud


No m'agrada. Ja no aguanto més. Tinc tot el dret. M'ho he guanyat. Sempre em fan el mateix. Ja està bé. Si em fessin cas...
I així podríem seguir durant una bona estona. Perquè n'hi ha a qui ens agrada la queixa. Que no és una cosa bona, però mira, com que fa goig. I un sap que la cosa acabarà malament, que la queixa sol lliscar per un pendent relliscós, que acabaràs amargant-te més i sent injust amb la realitat, fins i tot fent mal a algú. I, amb tot, li donem curs. Que ja arribarà el moment de parar, penedir-se'n i canviar d'actitud.
Normalment el que ens treu d'una espiral de queixa és l'estrebada d'orelles que algun amic, company o familiar ens dóna. O Déu. Estirada que ens fa adonar-nos d'alguna cosa per donar gràcies; agraïment que, quan ho reconeixem, ens fa veure amb una nova llum tot allò del que ens queixàvem. I no n'hi havia per tant, mai ho és. Com canvia la cosa quan un comença per donar gràcies i després veu les cosetes que es poden millorar.

adapt. @pastoralsj

Comentaris