Passa al contingut principal

Quin dilema!: El temps se'm tira a sobre


 Dilema d'avui

Fa una setmana que intentes acabar una feina de Socials però quan no et falta una cosa, te'n falta una altra o et sorgeixen altres coses més interessants com xatejar. Només et queda aquest cap de setmana perquè es lliura dilluns.

Possibles respostes
  1. Ho faig com sigui, el cas és presentar alguna cosa perquè no em renyin.
  2. Demano ajuda als meus amics perquè em deixin copiar.
  3. M'estiro dels cabells, em poso de mal humor i em tanco a la meva habitació.
  4. Dedico totes les hores del dia i de la nit que queden a fer-ho tan bé com sigui possible.
  5. Ho faré però demanaré un ajornament a la professora per acabar-ho millor.
  6. D'aquesta aprenc a organitzar-me. Ho faré tan bé com sigui possible i assumiré  les conseqüències.
Comprovem resultats
  1. Qui t'ha de renyar? els teus pares? els profes? Amb això aprendràs i assumiràs responsabilitats... Seguim?
  2. A més de poc legal, això és passar el "marró" a un altre, eludint la teva responsabilitat. Sembles molt llest i surts del pas però no et beneficia res. Més idees?
  3. D'acord. genial, dona curs al teu torrent d'emocions i d'hormones però no s'arregla res. Pensar amb el cor o les entranyes és poc efectiu i infantil. Què més podries fer?
  4. És un esprint final però almenys estàs fent el que s'esperava que fessis: treballar. Sense trucs i sense queixar-te. Però segur que n'aprens menys que si ho haguessis fet seguint els terminis.
  5. Bé, si t'ho permeten i és a les normes, almenys hauràs après i a la propera no et passarà. o sí?
  6. No te'n queda cap altra: aquest temps, aquest esforç és una cosa que aprens per a la teva vida futura. D'alguna cosa deu haver servit doncs. I t'has fet gran, perquè donaràs la cara i acceptaràs la teva responsabilitat. Ànim, errant s'aprèn!

Comentaris