Passa al contingut principal

Mare Terra: Defensa'm

 


El 2018 sorgeix la campanya Defensa'm per exigir un sistema de regulació amb rang de llei que garanteixi que la població infantil únicament es pugui veure exposada a publicitat d'aliments i begudes saludables.

A l'Estat espanyol, els nens i nenes veuen al dia 25 anuncis televisius d'aliments i begudes, la majoria dels quals no són saludables. Durant la infància, no som capaços d'identificar la publicitat ni som conscients del seu objectiu comercial ni persuasiu. Fins als 12 anys l'ésser humà no té la maduresa cognitiva necessària per tenir escepticisme davant dels missatges comercials, considerant-los certs, justos i precisos quan no sempre ho són. Nenes i nens segueixen triant amb preferència els productes anunciats, fins i tot quan reben consell de persones adultes per triar productes més saludables. La publicitat alimentària és sovint enganyosa també per a les persones adultes, ja que fins al 80% d'aliments i begudes que s'anuncien amb al·legacions nutricionals i de salut positius, en realitat no són saludables.

A dia d'avui: El març del 2022, el Ministeri de Consum va aprovar l'esborrany de reial decret que regulava la publicitat d'aliments insans adreçada al públic infantil. Tot i això, la pressió de la indústria alimentària ha aconseguit que el reial decret hagi estat fulminat del Pla Anual Normatiu de 2023, és a dir, allò que preveu debatre i aprovar el Consell de Ministres. D'aquesta manera, una de les eines més importants i necessàries per preservar la salut de la infància ha estat literalment esborrada del mapa als passadissos i despatxos d'alguns ministeris, per la pressió del lobby de la indústria alimentària que té, a la venda massiva d'aliments insans, una de les principals fonts d'ingressos i beneficis.

Comentaris